در دورانی از تاریخ بورس ایران مشغول به فعالیت هستم که بازار در حال پخته شدن است و عوامل بنیادی را بر تحولات زودگذر سیاسی مقدم می شمارد . بازاری که به راحتی بدترین شرایط سیاسی و اجتماعی بعد از جنگ ۸ ساله را در خود هضم می کند و به فردا امیدوار است . اما همین بازار تاب یک چیز را ندارد و آن بی صداقتی و زیر و رو کشیدن مدیران اقتصادی است .

وزیر اقتصادی که از پیشبینی پذیر بودن اقتصاد و ثبات صحبت می کند ولی در عمل آن کار دیگر می کند . بخشنامه ای که بازهم طبق معمول چند روز پس از ابلاغ به بازار رسید و در کمال ناباوری عطف به ما سبق نیز شد. واقعا نمی توان به این بازار دل بست . در این بازار نمی شود حد ضرر رعایت کرد و به آن پایبند بود .

دوستی می گفت بهتر است در این شرایط به سراغ صندوق های طلا و سکه یک روزه رفت . باور کنید هیچ تضمینی وجود ندارد که این نماد را نیز در بگیر و ببند ها مقصر تورم بدانند و چند روزی متوقف شوند . همانطور که قبلا نیز این اتفاق رخ داد و نماد های سکه یک روزه مدتی بسته باقی ماندند .
بارها گفته ایم که با یک گل بهار نمی شود . این بار می گوییم این دولت و این تیم اقتصادی با این تصمیمات و دستورالعمل ها، جایی برای اعتماد باقی نگذاشته است و اگر این بازار با اقبال همراه شود و رشدی را تجربه کند، هر روز باید منتظر یک مصوبه و پس از آن دست بردن در جیب شرکتها باشیم .

و اما بازار امروز …

به نظر می رسد بازار امروز با فشار منفی شدیدی آغاز نکند و شک دیروز برایش کافی بوده است و احتمالا در تایم ابتدایی بازار بیشتر نظاره گر خواهد بود . عملکرد حقوقی ها در هر دو سمت عرضه و تقاضا و همچنین نرخ دلار و تحولات سیاسی تا حدودی تکلیف بازار را در نیمه دوم مشخص خواهد کرد .

گزارش ها هم منتشر شد و پالایشی ها انصافا بد عمل کردند . هر چند با این گزارش ها تا حدودی از جو منفی دیروز فاصله گرفتند . اگر قصد خرید دارید تاکید می کنیم که فقط در منفی ها اقدام کنید . البته به نظر قیمت ها افت خوبی را تجربه کرده اند و با یکی دو منفی دیگر به محدوده جذابی برای خرید می رسند .

در فلزی ها ، #فولاد #فملی خوب عمل کردند و به نظر خرید در منفی های احتمالی به دید کوتاه مدت و میان مدت کم ریسک است .

#واچ_لیست_روزانه

#اخابر در صورت بازگشت قیمت به کمتر از ۱۰۰۰ تومان می توان به دید نوسان گیری وارد سهم شد .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

عوامل بنیادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *