#بازار ۱۴۰۲/۱۱/۰۴

در حالی به استقبال آخرین روز کاری هفته می رویم که طبق روال حدود ۱۰۰ روز گذشته و از زمان آغاز جنگ غزه، هر روز با یک خبر منفی کار خود را آغاز می کنیم . خبر حملات هوایی آمریکا به پایگاه های حشد الشعی در چند نقطه از عراق در ساعات اولیه امروز ، شاید تنها خبری باشد که بازار امروز به آن وزن می دهد.

بازار دیروز دلیلی برای مثبت شدن نداشت و حمله آمریکا و انگلیس به یمن، باعث شد تا فعالان بازار دلیلی برای خرید نداشته باشند و هر چند دلار بالای ۵۴ هزار تومان تثبیت شد اما سرعت و میزان تحولات سیاسی و تنش ها به قدری بالاست که بازار ریسک نمی کند .

حمایت صندوق ها نیز راه به جایی نمی برد و به قول مدیر صندوق تثبیت : ” این نمی شود که ما از بازار حمایت کنیم و دولت جیب شرکت ها را بزند”
امروز نیز احتمالا خاصی در بازار نیست . با توجه به جو کلی چهارشنبه ها، احتمالا عرضه ها بیشتر باشد . خبر نرخ خوراک و گاز نیز دیروز منتشر شد و به نظر نکته خاصی ندارد و تقریبا همه از آن آگاه بودند . نرخ ها تقریبا مطابق فرمول است و این نکته خوبی است . البته در این شرایط به نظر باید کمی از متانولی ها دور بود و با احتیاط بیشتری به آنها نگاه کرد .

از منظر تکنیکالی نیز با از دست رفت حمایت مهم ۲٫۱۳۰ میلیون واحدی شاخص کل، اولین حمایت، محدوده روانی ۲٫۱۰۰ است . اگر قصد خرید در بازار امروز دارید آن را به آخر وقت و یا محدوده منفی قیمت ها موکول کنید در رنج های مثبت و یا مثبت های احتمالی اول وقت بازار اقدام به خرید نکنید .
در مورد خرید دلار و سکه نیز به نظر در این قیمت ها باید کمی تردید داشت . بازار تا سقف قبلی حدود ۱۰ درصد فاصله دارد و اگر هولدر هستید که هیچ، اما اگر دی ترید و یا نوسان گیر هستید، این آخر هفته را کم ریسک تر پشت سر بگذارید .

#هشت_صبح   #بازار  #تحلیل_قبل_از_بازار

برای دریافت کد بورسی به صورت غیر حضوری و استفاده از سامانه آنلاین معاملات بورس و خرید و فروش سهام ، و همچنین ثبت نام در سامانه سجام ، به وبسایت www.kargozari.org مراجعه نمایید. با سامانه فارابیکسو ، شما به صورت همزمان می توانید در بازار آتی سکه ، زعفران و بورس اوراق بهادار معاملات آنلاین انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *