#بازار ۱۴۰۳/۰۲/۲۹

در شرایطی اولین روز کاری هفته را آغاز می کنیم که بازار در سه روز اول هفته گذشته حرفی برای گفتن نداشت و قیمت ها به محدوده ابتدای سال و اواخر سال قبل رسید . در روز سه شنبه و با اصلاح بند مالیاتی بودجه و پس از آن افزایش ضریب حساب تضمین ، شرایط اندکی بهتر شد و بازار تا حدودی از بحران فاصله گرفت . بازار در محدوده ارزشمندی برای خرید قرار دارد و به نظر می رسد با انتشار گزارش های ۱۲ ماهه بتواند افت روزهای اخیر خود را جبران کند .

از منظر سیاسی و اقتصادی بازار در بی خبری کامل به سر می برد و نرخ اخزا ها به حدود۳۵ درصد رسیده است و ظاهرا هنوز هیچ تصمیم و اقدامی از سوی دولت در دستور کار نیست . نرخ دلار آزاد نیز در ادامه روند کند و اصلاح فرسایشی خود به کانال ۵۹ هزار تومان وارد شده است و در صورت عدم اصلاح نرخ نیما، فشار مضاعفی به صادراتی ها لااقل در تابلوی معاملات وارد می شود .

از منظر بازارهای جهانی، تضعیف شاخص دلار با اخباری مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره، قیمت ها در مسیر رشد قرار دارند . مس آخر هفته را با حدود ۳ درصد رشد به پایان رساند و ۱۰۷۲۴ دلار معامله شد . روی نیز همین حدود رشد داشت و ۳۰۴۵ دلار معامله شد . اونس طلا نیز رشد خوبی را در آخر هفته تجربه کرد و در محدوده ۲۴۱۹ دلار معامله شد . به نظر می رسد در صورت تثبیت نرخ دلار در همین محدوده صندق های طلا و سکه امروز و فردا فروشنده چندانی نداشته باشند .

از منظر بازارهای جهانی، تضعیف شاخص دلار با اخباری مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره، قیمت ها در مسیر رشد قرار دارند . مس آخر هفته را با حدود ۳ درصد رشد به پایان رساند

از منظر بازارهای جهانی، تضعیف شاخص دلار با اخباری مبنی بر احتمال کاهش نرخ بهره، قیمت ها در مسیر رشد قرار دارند . مس آخر هفته را با حدود ۳ درصد رشد به پایان رساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *