#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۶ خرداد
*زمان مطالعه: ۱۲دقیقه

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۸۸

۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۲٫۷همت

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی

۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۳۱٫۴۵

۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) حباب صندوق های اهرمی ۶٫۴درصد تا ۲۷٫۷درصد است. ضریب اهرمی واقعی در صندوق اهرم ۱٫۳۳ است که نشان می دهد مدیر صندوق در حال واکنش مطلوبی به شرایط دارد.

۷) حباب صندوق های طلا ۴٫۴درصد الی ۱۶٫۳درصد است. (پایش بازار)

۸) بن سلمان در پیامی به جمهوری اسلام “پادشاهی تمایل و نیاز خود را برای ارتقای سطح روابط دیپلماتیک و همکاری‌های ایران و عربستان سعودی به بالاترین سطح ممکن اعلام می‌کند”

۹) هیات رئیسه مجلس دوازدهم در جلسه علنی سه شنبه انتخاب می شوند. برای ریاست مجلس محمد باقر قالیباف منتخب تهران و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری منتخب قم و منوچهر متکی منتخب تهران نامزد خواهند شد.

۱۰) قائم‌مقام پژوهشکدۀ شورای نگهبان می گوید “قالیباف، اژه‌ای و مخبر برای حضور در انتخابات منع قانونی ندارند.”

۱۱) بر اساس مصوبات جدید وزارت صمت ” امکان اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نمی‌باشد.”

۱۲) فردای اقتصاد نوشت “بررسی اجزای تورم اردیبهشت ۱۴۰۳، حاکی از تداوم روند کاهشی تورم کالاها و افزایش تورم خدمات است. توجه به این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که تداوم کاهش تورم در ماه‌های آتی مستلزم کنترل تورم بخش خدمات است و ادامه روند فعلی می‌تواند مانع مهمی در مسیر کاهشی تورم باشد.تورم اجاره هم که با ۳۳.۶درصد بیشترین سهم از تورم خدمات و تورم کل را دارد، همچنان صعودی بوده و به ۴۳درصد رسیده است.”

۱۳) بانک مرکزی از اول فروردین ماه امسال تاکنون، ۱۰میلیارد و ۱۸۵میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرد.

۱۴) سرمایه‌گذاری چین در ۳۱ پروژه نفتی عراق منجر به نگرانی برخی فعالین اقتصادی در ایران شده است.

۱۵) حسن کاظم زاده در فردانامه در خصوص صنعت قند نوشت “با توجه به تغییرات نرخ چغندر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ همچنین اعلام نرخ‌های جدید در سال ۱۴۰۳ همچنان می‌توان منتظر بهبود عملکرد گروه قندی در طی سال جاری باشیم.”

۱۶) برای اولین بار، تگزاس ایالتی غنی از سوخت فسیلی، برق بیشتری از انرژی خورشیدی نسبت به زغال سنگ تولید نموده است. (کامولیدی)

۱۷) طی هفته جاری، در ایالات متحده، همه نگاه ها به تورم PCE معطوف خواهد بود، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، که بینش های ارزشمندی را در مورد چگونگی رشد فشار قیمت ها در اقتصاد ارائه می دهد. (سبدگردان مانی)

۱۸) با احتساب میانگین ۶ سنتی برای گاز داخلی، طبق فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها ۱۴ سنت خواهد بود. (کانال نفت گاز پتروشیمی)

۱۹) پلتس آخرین نرخ متانول CFR چین که مقصد عمده صادرات ایران هست ۳۰۱ دلار گزارش کرده است که ۱۲ دلار نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد. (کارگزاری صنعت معدن)

۲۰) بیش از ۱۴۰ هزار نفر خودروی برقی ثبت نام کردند.

۲۱) وبشهر قصد دارد ۱۰درصد سهام ونوین را عرضه کند. مالکیت اصلی با بانک ملی است.

۲۲) شپدیس در گزارش ماهانه تاکید کرده است که نرخ خوراک در ۶ ماهه اخیر میانگین ۶۱,۵۸۹ ریال بوده است. (بتاسهم)

۲۳) خاور در گزارشی اعلام کرد “نرخ هاي فروش محصولات شركت براساس تصویب هیات مدیره، از ابتدای سال ۱۴۰۳ به طور ميانگين به میران ۱۸درصد افزايش مي يابد.”

۲۴) زاگرس و شگویا در خصوص افزایش هزینه های یوتیلیتی شفاف سازی زدند. زاگرس برگشت حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال از ذخایر منظور شده در حسابها را اطلاع رسانی کرد. شگویا در انتظار قطعی شدن رای و اصلاح سود سال ۱۴۰۲ است.

۲۵) مدیرعامل شپنا می گوید “با سیاست‌هایی که پی گرفتیم تا سال ۱۴۰۵ اکثر واحدها و تا سال ۱۴۰۶ پتروشیمی اصفهان وارد مدار می‌شود. با این دست فرمان پیش‌بینی این است که تا پایان ۱۴۰۶ سوددهی پالایشگاه به ۱۲۰ همت برسد.” (خط انرژی)

۲۶) شفاف سازی در وگردش و شناسایی ۷۴ هزار میلیارد ریال سود ناشی از فروش املاک. (بتاسهم)

موفق باشید.

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *