نوشتن از بازار و شرایط پیش روی آن در این شرایط بسیار سخت است . جو منفی ایجاد شده ناشی از فروش صندوق های سرمایه گذاری و رنج های منفی کد های بزرگ در دو روز اخیر را می توان خاص ترین عامل اصلاح دو روز اخیر بازار دانست . رصد دیتای معاملات نشان می دهد در دو روز گذشته و در شرایطی که بازار تا حدودی در حال تثبیت شرایط و بهبود تقاضا بود با فروش یونیت های اهرم توسط کد های شخصی و حقوقی، جو کلی بازار به یکباره تغییر کرد و کل بازار با فشار فروش همراه شد .

و اما بازار امروز …

شنیده ها حاکی از آن است که دیروز جلساتی برای حمایت از بازار سرمایه با حضور مدیران سازمان و هلدینگ ها برگزار شده و قول هایی نیز داده شده است و پس از آن نیز جلسه ای با حضور آقای مخبر برگزار شده است . اینکه خروجی جلسات چه خواهد بود و چه تصمیماتی در آن گرفته شده، هنوز قطعی نیست . اما ظاهرا علاوه بر شرایط کلی بازار ، موضوع نرخ اوراق و سپرده های بانکی و تاثیر آن بر بازار سرمایه و آینده صنعت نیز مطرح شده است . احتمالا بازار امروز تا حدود زیادی با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه خواهد بود تا خبر قطعی و خروجی نهایی جلسات به بازار برسد .

از منظر تکنیکالی نیز بازار با اصلاح اخیر، خیلی زود حمایت مهم ۲۱۵۰ هزار واحد و حمایت روانی ۲۱۰۰ واحد را از دست داد و در حال نزدیک شدن به حمایت مهم ۲۰۷۰ هزار واحد است . نمودار نشان‌دهنده الگوی‌های متناوب صعودی و نزولی است. سطح فعلی نزدیک به یک سطح حمایت مهم است، بنابراین ممکن است شاخص در این سطح متوقف شود و یا به سمت بالا بازگردد.

درحال حاضر، با توجه به نزدیک شدن شاخص به سطح حمایت مهم، ممکن است زمان مناسبی برای خرید باشد اگر نشانه‌های بازگشت مثبت مشاهده شود. اگر شاخص زیر سطح حمایت ۲۰۷۰۰۰۰ واحد قرار گیرد و این سطح حفظ نشود، ممکن است کاهش بیشتری را شاهد باشیم .

باید منتظر ماند و دید اخبار خاص بنیادی در آستانه حمایت مهم ۲۰۷۰ میلیون واحد به بازار مخابره می شود یا خیر .

فروش صندوق های سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *