#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۰۸

همانطور که انتظار می رفت و دیروز نیز مطرح کردیم، بازار دیروز با افزایش حجم و ارزش معاملات ناشی از خبرهای مثبت و حمایت های بازار همراه شد . جادوی تکنیکال مجددا به داد بازار رسید و در اخبار خاص بنیادی در نقاط خاص تکنیکالی به بازار مخابره شد . صحبت های دیروز رئیس کل بانک مرکزی در خصوص سیاست های این بانک در قبال بازار سرمایه و نامه به بانک ها در خصوص رعایت نرخ سود از یک سو و از سوی دیگر تداوم رشد قیمتی اخزا ها طی ۳ روز متوالی و نزدیک شدن نرخ ها به محدوده ۳۵ درصد، سیگنال هایی بود که دیروز به بازار مخابره شد .

در اکثر شاخص سازها، صفوف خرید برچیده شد و برخی تا محدوده صفر تابلو معامله شدند. در این بین صندوق ها بیشترین تاثیر مثبت را داشتند و با توجه به قیمت های پایانی دیروز، در بسیاری موارد، مثبت ۲ و ۳ امروز را دیروز در بازار می خریدند .

با توجه به جو کلی معاملات دیروز و خبرهای رسیده به بازار و همچنین اقبال به صندوق ها در تایم پس از بازار و همچنین فاصله قابل توجه قیمت های پایانی در بسیاری از سهام با قیمت آخرین معامله، می توان به بازار امروز امیدوار بود و احتمالا بازار با افزایش تقاضا همراه خواهد شد .

کاملا طبیعی است که در چنین شرایطی و با توجه به محدودیت دامنه نوسان ۲ درصدی در سهام، بسیاری از فعالان بازار به خرید صندوق ها تمایل بیشتری داشته باشند . دامنه نوسان ۴ درصدی صندوق ها در این روزها فرصت نوسان گیری روزانه برای دی ترید ها را فراهم می کند . کارمزد بسیار کم صندوق ها در مقایسه با سهام عامل دیگر اقبال بازار به این گروه است . صندوق های اهرمی طی یک ماه اخیر اصلاح قابل توجهی داشته اند و به طور میناگین ۲۴ درصد از ارزش خود را از دست داده اند ( اصلاح بین ۲۰ تا ۲۸ درصدی ۵ صندوق اهرمی ) می توانند طی امروز و فردا بیشتر مورد توجه بازار باشند .

درصد اصلاح قیمت صندوق های اهرمی طی یک ماه اخیر و میزان حباب آنها بدین شرح است :

#جهش ۲۸٫۳۱- حباب ۱۴٫۱۵+
#شتاب ۲۵٫۹۴- حباب ۱۲٫۱۸+
#توان ۲۵٫۵۳- حباب ۷٫۰۸+
#موج ۲۴- حباب ۲۶٫۵۹+
#اهرم ۲۰٫۷۲- حباب ۱۶٫۶۸ +

#هشت_صبح

ارزش معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *