۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۵۳
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۲٫۵همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۳۰٫۲
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) تایلند قصد دارد به BRICS بپیوندد.
۷) ستاد کل نیروهای مسلح می گوید “احتمال انفجار ناشی از خرابکاری در حین پرواز و قبل از برخورد بالگرد حامل رییس جمهور و همراهان وی به تپه منتفی است.”

۸) کمیته مشترک بانکی عراق و امریکا از ماه آینده فعالیت های خود را با تمرکز بر تعامل با بانک های کارگزاری و شفافیت وجوه مالی آغاز خواهد کرد.

۹) رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه ایران اعلام کرد که از میان ۳ هزار و ۵۰۰ قلم کالای صادراتی ایران به جهان، در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰  قلم کالا به کشور عراق صادر می‌شود.
۱۰) وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور تماس تلفنی از طرف سرپرست وزارت خارجه ایران داشته و طی آن، دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.
۱۱) رئیس جمهور فرانسه تلفنی با ابومازن گفت وگو کرد و تسلیت صمیمانه خود را به مردم فلسطین به خاطر تعداد “غیرقابل تحمل” کشته‌شدگان در طی عملیات اسراییل در غزه و پس از فاجعه بمباران رفح ابراز کرد. این دو خواستار توقف فوری فعالیت نظامی اسرائیل در نوار غزه شدند.
۱۲) حماس می گوید “در صورتی که اسرائیل جنگ با غزه را متوقف کند، آماده هستیم تا به توافق کاملی از جمله توافق جامع مبادله گروگان ها/اسرا برسیم.”
۱۳) به گفته یک مقام ارشد ارتش اسرائیل، اکنون این فرمان به فرماندهی شمال اسرائیل و دیگر نیروها در شمال اسرائیل داده شده است تا عملیات نظامی علیه حزب الله در جنوب لبنان را گسترش دهند.
۱۴) اسرائیل پیشنهاد سه مرحله‌ای جدید برای آتش‌بس و بازگشت گروگان‌ها ارائه کرده است. پیشنهاد جدید اسرائیل تقریباً مشابه آن چیزی است که حماس هفته‌ها پیش ارائه کرده بود.
۱۵) لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال می گوید “منابعی در اتحادیه اروپا می گویند آمریکا در حال عقب نشینی از موضع قبلی خود در مقابل اروپا است. انتظار می رود واشنگتن هفته آینده مجبور شود از صدور قطعنامه علیه ایران حمایت کند”
۱۶) پادشاه بحرین از مقامات چینی درخواست کرد، بین ایران و بحرین وساطت کنند تا روابط ایران و بحرین عادی سازی شود.
۱۷) بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه، ارزش سهام خریداری شده توسط این صندوق از ابتدای سال تا هفتم خرداد ۱۴۰۳ رقمی معادل ۶۴.۸۱۰ هزار میلیارد ریال (حدود ۶.۵ همت) بوده است. (بتاسهم)
۱۸) بانک مرکزی طی هفته جاری ۱۹۹همت تقاضای دریافتی داشت که برای چندمین هفته‌ی پیاپی همه‌ی آن‌ها مورد پذیرش قرار گرفت؛ ارزش توافق‌های بازخرید سررسید شده نیز تقریبا ۲۰۹ همت بود. (امیر ندیری)
۱۹) در سال ۱۴۰۲ در مجموع چهار میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار ارز مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل ارز ترجیحی، ارز نیما و ارز اشخاص تامین شد. سه میلیارد و ۷۵۱ میلیون دلار ترجیحی، ۶۲۳ میلیون دلار نیما و ۲۲ میلیون دلار ارز اشخاص بود.
۲۰) سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تصمیماتی که روز گذشته برای ساماندهی به وضعیت بازار سرمایه اتخاذ شد و تاثیرات مثبتی که در همان روز بر وضعیت شاخص‌ها داشت، با تاکید بر استمرار حمایت‌ها از این بازار خاطرنشان کرد “وزیر اقتصاد و مسئولان سازمان بورس برای ایجاد اطمینان و ثبات بیشتر در بازار سرمایه، زمینه ورود هر چه سریع‌تر بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ کشور به این بازار را تسهیل کنند.”
۲۱) واردات خودرو های کارکرده به گمرک ابلاغ شد.
۲۲) وزیر اقتصاد می گوید “با برخی مدیران بانکی که از مصوبه شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی تخطی کرده بودند، برخورد شد.”
۲۳) سازمان بورس، تبلیغات صندوق های درآمد ثابت را محدود کرد.
۲۴) جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد سود شرکت های صنعتی چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۴ با ۴٫۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۲۰۹۴٫۶۹ میلیارد یوان رسیده است.
۲۵) ردیاب تولید ناخالص داخلی ایالات متحده Atlanta Fed GDP Now برای فصل دوم از ۳.۵٪ در ۲۴ ماه می به ۲.۷٪ نزول کرد.
۲۶) به گزارش EIA تولید نفت خام آمریکا در ماه مارس با ۰٫۶ درصد افزایش به ۱۳٫۲ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از دسامبر می باشد.
۲۷) شاخص Core PCE ایالات متحده تغییرات ماهانه آوریل عدد واقعی ۰.۲٪🔻 عدد قبلی ۰.۳٪ این گزارش تا حد زیادی دو هفته قبل پیش‌بینی می‌شد و چیزی را برای چشم‌انداز کوتاه‌مدت «صبر و مشاهده» فدرال رزرو تغییر نخواهد داد.
۲۸) موسسه جی پی مورگان انتظار دارد نفت برنت تا ماه سپتامبر ۱۰ دلار از سطوح فعلی بالاتر رود.
۲۹) شاخص رسمی تولید PMI چین در ماه می از ۵۰٫۴ به ۴۹٫۵ کاهش یافت که کمتر از عدد ۵۰٫۵ مورد انتظار بود که نشان دهنده رکود پس از دو ماه رشد است. همچنین PMI Composite که داده‌های تولیدی و غیر تولیدی را ترکیب می‌کند، از عدد ۵۱٫۷ به ۵۱٫۰ سقوط کرد که نشان‌دهنده کندی در کل فعالیت‌های اقتصادی است.
۳۰) رئیس فدرال رزرو آتلانتا رافائل بوستیک میگوید “من کاهش نرخ بهره را در ماه جولای پیش بینی نمی کنم اما اگر داده ها توجیه کنند، مشکلی ندارم.”
۳۱) به گفته سه منبع و به نقل از رویترز، اوپک در حال بحث در مورد ادامه کاهش ۲٫۲ میلیون بشکه ای داوطلبانه تا پایان سال است.
۳۲) شاخص تغییرات ذخایر هفتگی نفت خام ایالات متحده EIA عدد واقعی ۴.۱۵۶M- 🔻
۳۳) طبق روند تاریخی،افزایش قیمت فلزات صنعتی منجر به تورم جهانی با تاخیری در حدود ۶ ماه می گردد که این امر در حال حاضر می تواند نشان دهد تورم ممکن است در سه ماهه چهارم دوباره شتاب بگیرد. (کامولیدی)
۳۴) زیان های تحقق نیافته در سیستم بانکی ایالات متحده در سه ماهه اول به ۵۱۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. (کامولیدی)
۳۵) صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی نرخ رشد اقتصاد چین در سال جاری میلادی را از ۴٫۶ درصد گزارش قبل به ۵ درصد بالا برده و علت این تصمیم، اجرای برنامه های حمایتی از سوی دولت است.(بورس۲۴)
۳۶) پتروشیمی جم نیز نسبت به نرخ های اعلامی مبین و بفجر، اقدام به شکایت و اعتراض نمود.
۳۷) وتجارت اعلام کرد درخصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها به استحضار می‌رساند، دارایی‌های بانک (شامل زمین و ساختمان) در پایان سال ۱۴۰۲ توسط ،کارشناسان رسمی قوه قضاییه مورد تجدید ارزیابی قرار گرفت. ارزش دفتری دارایی‌های مذکور مبلغ ۱۳۴ هزار میلیارد ریال بوده که پس از تجدید ارزیابی ، ما به التفاوت حاصله به مبلغ ۹۶۵ هزار میلیارد ریال در سرفصل مازاد تجدید ارزیابی طبقه بندی گردیده است. (بتاسهم)
۳۸) پرسپولیس در راستای اصلاح درآمدی شرکت و ایجاد سرفصل های جدید درآمدی و درآمد پایدار در فرآیند تاسیس ۴ شرکت زیر مجموعه است.
۳۹) رای بزرگترین پرونده تاریخ پتروشیمی ایران مربوط به دعوای حقوقی شرکت پتروشیمی جم با پتروشیمی مهر در دیوان عالی کشور صادر شد.(نفت ما)
۴۰) مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران از پذیرش آجر نسوز در بورس کالا طی ماه آینده خبر داد.
۴۱) کرازی، میدکو و انتخاب در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.
۴۲) خکاوه افزایش نرخ گرفت. اپرداز، با وپست قرارداد فروش بست.
۴۳) حسینا درآمد جدیدی شناسایی کرد که در کدال افشا شد.
۴۴) حتوکا با هرمز قرارداد جدید بست.
۴۵) یک زیرمجموعه خبهمن که سود اندکی داشت، ۱٫۳۳همت سود ساخته است!
۴۶) شپاکسا برند شبنم و گلی را به شگل و ساینا به مبلغ ۵۷۸میلیارد تومان فروخت.
۴۷) سعید جلیلی با شعارهای تند جلو آمد. شعارهایی که نه تنها رای آور نیست بلکه انتقال دهنده آرای این احزاب راست به نفع سایر کاندیدهاست …

موفق باشید.

ولید هلالات

#خوب_است_بدانیم_که

شفافیت وجوه مالی/شفافیت وجوه مالی/شفافیت وجوه مالی/شفافیت وجوه مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *