۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار منفی ۷۷
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۲٫۳همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۳۰٫۰
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی
۶) حباب واقعی صندوق های طلا ۳٫۷درصد الی ۱۷٫۷درصد.

۷) حباب صندوق های اهرمی ۱۱٫۲درصد الی ۱۸٫۲درصد. ضریب اهرم واقعی ۱٫۲۹ الی ۲٫۱۷

۸) امیر ندیری نوشت ” بانک مرکزی طی هفته جاری تقریبا ۲۱۱همت تقاضای دریافتی داشت که تمام آن‌ها مورد پذیرش قرار گرفتند. ارزش توافق‌های بازخرید سررسید شده نیز تقریبا ۲۰۰ همت بود.”
۹) گزارش‌های هفته اخیر از افزایش حملات نیروهای حزب‌الله علیه مواضع اسرائیل و تبادل آتش شدید حکایت داد. دولت بایدن نسبت به قصد ارتش اسرائیل برای جنگ محدود در لبنان به دولت اسرائیل هشدار داد.
۱۰) ایالات متحده می خواهد پتانسیل حمله ائتلاف نظامی با سئول و توکیو را نه تنها به سمت کره شمالی، بلکه مشترکا به سمت روسیه و چین هدایت کند. (ماریا زاخارووا)
۱۱) وزارت دفاع چین با فروش ۳۰۰ میلیون دلاری قطعات یدکی هواپیماهای جنگنده اف ۱۶ آمریکا به تایوان مخالفت کرد و از آمریکایی ها خواست فورا این تصمیم را لغو کنند. کوین راد سفیر استرالیا در آمریکا می گوید جنگ بر سر تایوان جهان را تغییر خواهد داد.
۱۲) قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران را محکوم می‌کند توسط آمریکا تعدیل شده بود.
۱۳) رئیس ستاد انتخابات می گوید “اسامی افراد تأیید صلاحیت‌ شده ۲۲ خرداد اعلام می‌شود.” (البته شورای نگهبان می تواند نام افراد را امروز منتشر کند و از فرصت دوم خود استفاده نکند-هلالات)
۱۴) قیمت مصوب شکری که با ارز تالار اول با نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی وارد می‌شد و به دست مصرف‌کننده می‌رسید، هر کیلو ۲۸۵۰۰ تومان بود و حالا که شکر با ارز تالار دوم وارد و ارزش افزوده آن نیز افزایش یافته، قیمت مصوب شکر به ۴۲۵۰۰ در هر کیلو تغییر کرد. وی در ادامه درباره تغییرات تخصیص ارز به واردات حبوبات در سال جاری گفت و توضیح داد: ارز مختص به واردات حبوبات هم از تالار اول (۲۸۵۰۰ تومان) به تالار دوم (۴۲۲۰۰ تومان) تغییر کرده اما هنوز بخش‌نامه آن اعلام نشده است.
۱۶) معاون نظارت بانک مرکزی ضمن هشدار به هیأت مدیره بانکها درخصوص رعایت نرخ سودهای مصوب تأکید کرد “بانک‌های متخلف باید حداکثر طی دو هفته آینده نسبت به اصلاح نرخ غیرمتعارف سود سپرده ها اقدام کنند، در صورت عدم اصلاح، با این دسته از بانک ها حتی تا سلب صلاحیت ارکان مدیریت آن برخورد خواهد شد.”
۱۷) واردات نفت خام چین از ایران در ماه می به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته رسید و طبق آمار کپلر عدد روزانه ۱.۵۴ میلیون بشکه را ثبت کرد. تولید نفت ایران به بالاترین رقم طی ۵ سال گذشته رسیده است.
۱۸) بانک مرکزی چین پس از ۱۸ ماه خرید بی‌وقفه، خرید طلا خود را در ماه می متوقف نموده است. (علت ریزش اونس)
۱۹) گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند در پنج سال آینده، بازار جهانی گاز ۵۰% رشد خواهد کرد.
۲۰) اوپک پلاس تصمیم گرفت بخشی از فریز نفتی را تمدید و بخش دیگر را پس از سپتامبر تمدید نکند. از ۵٫۸۶میلیون بشکه نفت فریز شده، ۲٫۲میلیون بشکه تمدید نمی شود و طبعا تولید به همین میزان به مرور افزایش خواهد یافت. قیمت نفت در ماه های آینده تحت فشار بیشتری خواهد بود.
۲۱) معامله گران آتی نرخ بهره ایالات متحده شرط بندی را بر روی کاهش نرخ فدرال رزرو در سپتامبر کاهش دادند و اکنون شانس ۵۵ درصدی در مقابل ۷۰ درصدی قبل از داده های شغلی قائل هستند.
۲۲) نخست وزیر چین می گوید “به بررسی و آماده سازی اقدامات جدید برای کاهش موجودی خانه و تثبیت بازار ادامه خواهیم داد.” (بزرگ‌ترین شهرهای چین شاهد رشد بازار مسکن پس از کاهش محدودیت ها و معرفی بسته های حمایتی هستند.)
۲۳) قیمت گاز طبیعی اروپا در روز دوشنبه پس از کاهش عرضه از نروژ به شدت افزایش یافت که نشان دهنده خطرات وابستگی شدید اروپا به یک تامین کننده کلیدی است.
۲۴) افزایش نرخ کرایه حمل و نقل جاده‌ایی کالاها به میزان ۳۰درصد اعلام شد.
۲۵) تورم مواد غذایی ایران در فروردین امسال به ۲۳.۱ درصد رسید که نسبت به یک سال گذشته تا یک سوم کاهش یافته است.
۲۶) وضعیت تجارت چین در ماه گذشته اعلام شده و محتوای گزارش تا اندازه ای مثبت است یعنی صادرات بیش از پیش بینی ها رشد کرده و مازاد تجاری بالاتر از تخمین هاست اما رشد واردات بسیار کمتر از پیش بینی هاست. افزایش تقاضای خارجی برای کالاهای چینی سبب بهبود وضعیت صادرات شده اما ضعف تقاضای داخلی همچنان یک چالش بزرگ است. دولت چین برای حمایت از اقتصاد بسیار محتاطانه رفتار کرده یعنی برنامه هایی که تاکنون معرفی شد کوچک بوده اند.(بورس۲۴)
۲۷) ذخیره مس در چین دقیقا در زمانی که باید کاهش یابد در حال افزایش است و این همان تحولی غیرعادی است که سبب نگرانی درباره افق مصرف مس شده است. ذخیره مس در انبارهای بورس شانگهای پایان هفته پیش به بالاتر از ۳۰۰ هزار تن رسید. هیچگاه در پایان ماه می میزان ذخیره مس این حد نبوده زیرا با گرم شدن هوا فعالیت های تولیدی و مصرف مس رشد می کند. (بورس ۲۴)
۲۸) هر تن استایرن منومر در CFR چین و فوب کره با افزایش ۷دلاری به ترتیب به ۱۲۰۳ و ۱۱۹۳ دلار رسید. در بازار داخلی چین به علت افزایش قیمت بنزن، شاهد رشد قیمت ها بودیم. (کارگزاری صنعت معدن)
۲۹) بازار اتیلن آسیا در هفته گذشته به علت برگزاری کنفرانس صنایع شیمیایی در سئول کم رمق بوده است. از سوی دیگر عرضه کافی سبب شده قیمت ها برای چند هفته متوالی نزولی باشد. شنیده ها از تعطیلی یا کاهش تولید برخی کارخانه های متانول به الفین در چین حکایت دارد که این عامل می‌تواند قیمت ها را در چین صعودی کند. (کارگزاری صنعت معدن)
۳۰) قیمت بیلت صادراتی ایران در این هفته حدود ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار فوب بود که نسبت به هفته قبل تغییری داشت.این هفته قیمت صادراتی بیلت چین باوجود افت قیمت های داخلی، بدون تغییر باقی ماند و حدود ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار فوب اعلام شد. (کارگزاری صنعت معدن)
۳۱) کگل، اخابر در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.
۳۲) خبهمن اعلام نمود “با توجه به پیگیری های بعمل آمده در عصر روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ اداره ابلاغ و اجرای احکام شعب عادی اداره کل استان تهران نسبت به ابلاغ اجرائیه حکم پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۵۱۰۰۰ میلیارد ریال در حق دولت و مبلغ ۵۸۲۳ میلیارد ریال در حق شکات خصوصی اقدام نموده است”
۳۳) یک مدیر در شرکت چادرملو گفت “برای محدوده آنومالی  D19 با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در بخش اکتشاف و اماده سازی و دریافت گواهی کشف اولیه در برنامه داریم که ۲۸ میلیون تن از ذخیره توده جنوبی را بهره برداری کنیم. در این محدوده در حدود ۱۶۰ میلیون تن باطله برداریانجام و به ذخیره سنگ آهن رسیدیم.” (معدن ۲۴)
۳۴) با سیاست‌های جدید هلدینگ سینا، اجرای طرح توسعه ایران تایر به چند فاز تقسیم شد که در فاز نخست راه‌اندازی کارخانه تا پایان سال ۱۴۰۳ با تولید سالانه چهار هزار تن تایر در دستور کار قرار دارد که این اقدام با انجام موفقیت‌آمیز تأمین مالی هزار میلیارد تومانی به منظور خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، کلید خورد. در فاز دوم نیز، رسیدن به تولید ۲۵ هزار تن تایر با تامین مالی مناسب از بازار سرمایه، مدمظر قرار دارد تا از محل این اقدام ایران تایر بتواند ۲۰ درصد سهم بازار تایر کشور را بدست بیاورد.
۳۵) شرکت کویرتایر سومین ماشین تایرسازی UniStage تک مرحله‌ای را در فروردین ۱۴۰۳ به بهره برداری رساند و چهارمین و پنجمین ماشین را هم در دست ساخت دارد تا با افتتاح پنجمین ماشین، ظرفیت تولید سالانه شرکت تایرسازی کویرتایر را بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار حلقه در سال افزایش دهد.

موفق باشید.

ولید هلالات

حباب صندوق های اهرمی/حباب صندوق های اهرمی /حباب صندوق های اهرمی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *