به نظر می رسد بازار امروز تا حدودی تردید ها را کنار بگذارد و جسورانه تر به مسیر خود ادامه دهد . چشم بازار به خبر های گروه خودرو است و هر خبری می تواند وضعیت این گروه و کلیت بازار را تحت تاثیر قرار دهد . پس از گروه خودرو، بیشترین توجه بازار به بانکی ها و خبر های پیرامون آنها و پس از آن به گروه پالایش و تک سهم ها خواهد بود .

بانکی ها و پالایش بارها ثابت کرده اند که شخصیت لیدری بازار را ندارند و در در نهایت یک نوسان درون گروهی خواهند داشت و موج مثبت احتمالی آنها به مابقی بازار سرایت نخواهد کرد.

چشم بازار در این هفته به چهار دسته از اخبار دوخته شده است :

اولین آن مربوط به جلسه سران قوا و خودرویی هاست که طبق برخی شنیده ها مصوبه ۵ به ۳ سال تائید و به زودی در کدال شفاف سازی خواهد شد. خبر دیگر مربوط به دستورالعمل جدید و اصلاحیه نرخ خوراک پالایشی ها خواهد بود که آن نیز احتمالا در اواسط هفته به بازار خواهد رسید و بعدی اخبار پیرامون گروه بانک و تجدید ارزیابی هاست . ظاهرا در برخی از سهام این گروه شاهد گزارش های خوب ۱۲ ماهه نیز خواهیم بود .

و در نهایت چشم بازار به خبرهای سیاسی و اعلام نهایی لیست تائید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری است .

امروز آخرین روز از ۵ روز فرصت اولیه شورای نگهبان برای اعلام نظر است و ظاهرا فرصت دومی هم برای شورا وجود دارد . به نظر می رسد لیست نهایی به گونه ای اعلام می شود که برای آنهایی که صلاحیتشان به اصطلاح احراز نشده است، فرصت چندانی برای اعتراض باقی نماند .

به نظر می رسد تا فردا تا حدود زیادی ترکیب نهایی کاندیدا ها مشخص شود. اولین نشانه های شروع رد صلاحیت ها در حال نمود است . در دولتی ها داوود منظور از کاندیداتوری انصراف داده است و به نظر تنها گزینه قطعی دولتی ها مهرداد بذرپاش خواهد بود .

گروه خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *