ظاهرا خبری در بازار هست و ما از آن بی خبریم . در حالی که به نظر اکثر تحلیلگران و با توجه جو کلی معاملات در هفته گذشته و خبرهای خودرویی، انتظار آن می رفت که بازار خوبی را در روز شنبه داشته باشیم، اما فشار عرضه ها در همان دقایق ابتدایی بازار باعث شد تا اکثر سهام خیلی زود از محدوده مثبت به محدوده منفی و سپس صف فروش برسند .

حجم کم صفوف فروش حتی در سهام بزرگ و شاخص ساز پس از پر شدن حجم مبنا دست نخورده باقی ماند و این گمان را تقویت کرد که ظاهرا عده ای تمایل چندانی به عادی شدن شرایط بازار ندارند و هیچ عجله ای نیز برای خرید سهام ندارند. در پایان معاملات دیروز رقم تقریبی ۶۰۰ میلیارد تومان معادل حدود ۳۰ درصد ارزش معاملات خرد توسط حقیقی ها از بازار خارج شد و شاخص کل نیز با افت حدود ۱۸ هزار واحدی در محدوده ۲۰۶۴ هزار واحد به کار خود خاتمه داد .

در مورد ادامه این روند و عدم توجه دولت نیمه تعطیل فعلی به بازار سرمایه حرفی برای گفتن نیست . ظاهرا مصاحبه های چند روز گذشته جهت حمایت از بازار و ارزشمندی بازار سرمایه در حد حرف بوده است و تنها فرصت خروج برای کد های خاص جامانده از فروش.

#واچ_لیست_روزانه

در شرایطی که هر روز فعالان بازار سرمایه به صورت روزانه شاهد کاهش ارزش دارایی های خود هستند، سخن از واچ_لیست و پیشنهاد خرید و تغییر در سبد سهام کمی سخت است . اما به هر حال اگر نکته ای باشد که ارزش مطرح کردن داشته باشد با شما در میان خواهیم گذاشت .

#گروه_بانک :

در این گروه جسته و گریخته خبرهایی از گزارش های خوب دو سهم #ونوین #وتجارت به گوش می رسد . #ونوین ظاهرا سود خوبی را شناسایی خواهد کرد و به گمان برخی تحلیلگران p/e سهم حدود ۲ خواهد بود . #وتجارت نیز احتمالا به زودی در کدال شفاف سازی خواهد داشت و به ازای هر سهم حدود ۵۰۰ ریال سود شناسایی خواهد کرد در این گروه خرید #وبلمت در این قیمت ها به دید میان مدت بسیار کم ریسک است . #وبملت به زودی از ریال دیجیتال در جزیره کیش رونمایی خواهد کرد و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد .

#گروه_خودور :

هنوز خبرهای قطعی افزایش سرمایه به بازار نرسیده است . اما به نظر می رسد طی همین هفته این موضوع تعیین تکلیف شود . از سوی دیگر خودروسازها در تک محصول ها افزایش نرخ گرفته اند و اگر بازار در این شرایط بی پولی گرفتار نبود، شرایط این گروه متفاوت با وضعیت فعلی بود .

جو کلی معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *