#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۲۲

چهارمین روز کاری هفته را درحالی آغاز می کنیم که فضای کلی بازار از روز یکشنبه و با توجه به خبرهای خودرویی ها تغییر کرد و فروشندگان کمی پا پس کشیدند . پس از آن خبر های اوراق و اصلاح نرخ های آنها را داشتیم که باعث شد بازار تا حدودی ریسک سود بالای اوراق را نیز تا حدودی پشت سر بگذارد و دیروز نیز خبر های بانک تجارت و وصول مطالبات ارزی به ارزش بیش از ۲٫۸ میلیارد دلار را داشتیم که جو کلی گروه بانکی و کلیت بازار را بهبود بخشید.

آخر وقت دیروز نیز خبر های اصلاح نرخ خوراک پالایشی ها به بازار رسید . تمام اینها را می توان در کنار جو کلی امیدواری ایجاد شده به واسطه رد صلاحیت تمام گزینه های مرتبط با دولت قبل توسط شورای نگهبان قرار داد و امیدوار بود که مسیر پیش رو بازار سرمایه روشن و هموار باشد .

در آخرین پست #تایم_بازار دیروز احتمال برداشته شدن حجم مبنا در بازار امروز را مطرح کردیم . البته در لحظه نگارش این بخش هنوز خبر قطعی در این باره به بازار نرسیده است .

با توجه به جو کلی دقایق پایانی بازار دیروز، احتمالا در دقایق ابتدایی بازار شاهد افزایش عرضه ها خواهیم بود . البته این افزایش عرضه ها می تواند به واسطه برداشته شدن دامنه نوسان شدت بگیرد و جو کلی بازار به سمت منفی میل کند . اما اگر محدودیت دامنه نوسان برداشته نشود، احتمالا با جو مثبت موجود در #خودرو و #شستا بازار رفته رفته با افزایش تقاضا همراه شود و مابقی بازار نیز به سمت صف خرید پیش رود .

#واچ_لیست_روزانه

#فاذر #فاراک اگر ریسک پذیر هستید این دو سهم را در واچ لیست خود داشته باشید . هر دو سهم در روند اصلاحی اخیر بازار، اصلاح قیمتی عجیبی داشته اند و به نظر می رسد از اینجا به بعد اصلاح چندانی نداشته باشند .

مطالبات ارزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *