#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
شاید مختصر و مفید ترین توضیح در مورد شرایط بازار سرمایه دیروز را بتوان با این دو کلمه عنوان کرد : ضعف جسارت

با برچیده شدن اکثر صفوف خرید بازار در همان تایم پیش گشایش ، تقریبا برای همه فعالان بازار مشخص بود که بازار با شرایط روز قبل فاصله گرفته است و از آن سبز پررنگ خبری نیست. البته تلاش های برخی حقوقی ها به هر دلیلی از سهام تحت مدیریت خود ستودنی بود .به نظر می رسد اگر بازار بتواند همین شرایط را برای بازار امروز نیز حفظ کند کار بزرگی انجام داده است .

بازار هنوز با خروج روزانه پول حقیقی ها همراه است و خبری از تزریق منابع جدید به بازار نیست . با وجود افزایش ارزش معاملات در روز گذشته و رسیدن آن به حدود ۲٫۹ همت، حقیقی ها دیروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند . چند روز پیش نیز این موضوع را مطرح کردیم که پول بچه های بازار نهایتا دو یا سه روز می تواند بازار را سبز نگاه دارد و در خوشبینانه ترین حالت، هر روز طی چند روز در گروه ها می چرخد و توان ایجاد موج و روند صعودی قوی را ندارد .

البته نباید از دامنه نوسان دو درصدی و تاثیرات آن بر بازار غافل بود . این موضوع هر چند تا حدود زیادی جلوی افت بیشتر بازار در روزهای منفی را گرفته است اما عملا جسارت خرید را از نوسان گیران و دی تریدر ها گرفته است .دیروز در گروه بانکی شرایط خوبی را داشتیم .

#وتجارت را حقوقی در ابتدای وقت بازار یک تنه تا صف خرید برد تا در بهبود شرایط کلی بازار نقش خود را ایفا کرده باشد . هر چند این حمایت ها تا پایان وقت ادامه داشت، اما ضعف خریداران حقیقی و مابقی کدها در سمت خرید کاملا مشهود بود . این این گروه صف #وبلمت پس از انتشار گزارش ۱۲ ماهه عرضه شد . ظاهرا تغییری در نحوه محاسبات و استانداردهای حسابداری داشته . در این گروه صف #وبصادر تا پایان وقت باقی ماند . ظاهرا وبصادر نیز مانند وتجارت سود خوبی از محل مطالبات ارزی شناسایی خواهد کرد .

شرایط بازار دیروز در گروه خودرو متفات بود . با وجود اینکه #خودرو بارها و بارها تا آستانه صف خرید پیش رفت، اما صندوق های خودرویی مثل #اتوآگاه به سختی و تنها دقایقی در محدوده صفر تابلو معامله شدند و بیشتر در محدوده منفی در حال معامله بودند .

و اما بازار امروز … به نظر می رسد کار امروز بازار به عنوان یک روز کاری آخر هفته کمی سخت باشد . با خبر های مثبت مخابره شده به بازار طی هفته جاری، بعید است بازار با صفوف فروش همراه شود و به نظر می رسد همین که بتواند متعادل و اندکی منفی بازار امروز را پشت سر بگذارد برای امروز کافی است .

#واچ_لیست_روزانه

اگر ریسک پذیر هستید #دی را در نظر داشته باشید . سهم اصلاح خوبی داشته و می تواند از همین محدوده یک نوسان مثبت خوب داشته باشد .

پیش گشایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *