#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

روز چهارشنبه بازار انتظار ما را برآورده کرد و با توجه به جو کلی آخر هفته و خروج منظم پول از بازار طی روزهای قبل، توانست بدون فشار فروش و تشکیل صفوف فروش به کار خود خاتمه دهد . ضعف خریداران در معاملات روز چهارشنبه کاملا مشهود بود اما آنچه باعث شد تا صفوف فروش چندانی در بازار علی الخصوص در شاخص سازها تشکیل نشود، عدم تمایل فروشندگان به عرضه سهام خود در این قیمت ها بود . البته نمی توان از حمایت صندوق ها از شاخص سازها چشم پوشی کرد اما به هر حال بازار در روز چهارشنبه در منفی ها حجم چندانی نخورد و این نشان می دهد بازار مجددا در حال نزدیک شده به محدوده اشباع فروش است . در ادامه خروج پول از بازار سرمایه روز چهارشنبه سهامداران حقیقی حدود ۴۴۰ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند .

و اما بازار امروز …

به نظر می رسد بازار امروز نیز به مانند هفته گذشته بیشتر حول گروه بانک و خودرو در حال معامله باشد و بیشترین ارزش معاملات مربوط به این دو گروه باشد . از سوی دیگر چشم بازار به نرخ اخزا و دلار نیمایی است . رشد دلار نیما با شیب ملایم و هر چند با سرعت کم، توانسته است تا حدود زیادی انگیزه فروشندگان را بگیرد و به نظر می رسد تداوم این روند بتواند جو کلی بازار در دلاری صادراتی ها را بهبود بخشد .

#واچ_لیست_روزانه

#کالا به دید نوسان گیری سهم خوبی است . از اردیبشهت سال گذشته تا کنون بیش از ۶۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده است و قیمت هر سهم از ۱۸۹۰۰ ریال ۶۷۶۰ ریال رسیده است . از منظر بنیادی در ۱۲ ماهه حسابرسی شده به سود ۷۷۷ ریالی رسیده و یک افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز دارد . سهم اکنون در محدوده حمایتی مهم ۶۸۰۰ تا ۷۰۰۰ ریال قرار دارد و در صورت رشد بازار، می تواند نوسان خوبی داشته باشد . در صورت از دست رفتن محدوده حمایتی، اولین محدوه مهم برای حمایت از سهم عدد ۶۰۰۰ ریال می باشد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *