#بازار ۱۴۰۳/۰۳/۲۹

سومین روز کاری هفته را در حالی آغاز می کنیم که به نظر می رسد بازار متاثر از تحولات نیمه دوم معاملات روز یکشنبه و جمع شدن صفوف فروش، تا حدود زیادی با شرایط اول هفته فاصله گرفته و احتمالا امروز بازار بهتری نسبت به دو روز گذشته داشته باشیم .

از سوی دیگر گزارش ها را داریم که در بسیاری از موارد انتظارات بازار را برآورده کرده است . در #خودرو سرعت زیان دهی تلفیقی کم شده و در #خساپا سرعت زیان دهی در شرکت اصلی نسبت به دوره قبل کاهش پیدا کرده است . در این گروه #خزامیا یک گزارش خوب منتشر کرده و در کنار افزایش نرخی که گرفته در ۱۲ماهه به سود ۸۳۱ ریال رسیده است .

#فملی نیز گزارش خوبی منتشر کرده است و به نظر می رسد با این گزارش اصلاح بیش از این قیمت سهم توجیهی نداشته باشد . #فملی در ۱۲ ماهه تلفیقی ۷۸۹ ریال و در سود اصلی ۷۸۰ ریال محقق کرده است .

در #اخابر نیز شرایط خوب است و سهم در ۱۲ ماهه تلفیقی به سود ۷۲۲ ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه ۲۳ درصد رشد داشته است . البته در اخابر بازار به گزارش توجه چندانی ندارد و منتظر افزایش سرمایه است . متاسفانه در اصلاح اخیر بازار هیچ حمایتی از سهم انجام نشد و سهم اصلاح تند و تیزی داشت. خرید و نگهداری #اخابر در این قیمت ها به دید میان مدت، بسیار کم ریسک است .

این چند گزارش را به طور خلاصه مطرح کردیم تا به جمع بندی نهایی برسیم و آن اینکه بازار تمام اخبار بد را در بالاترین سطح در قیمت ها لحاظ کرده است و بعید است از اینجا اصلاح تند و تیزی در انتظار بازار باشد . با احتساب امروز تا انتخابات ۶ روز کاری باقی مانده است و دامنه نوسان نیز از روز شنبه پس از انتخابات به حالت عادی باز کی گردد . نرخ اوراق نیز به محدوده ۳۰ درصد رسیده است و به به نظر می رسد بازار رفته رفته از اصلاح خارج شده و می تواند شرایط بهتری را تجربه کند .

معاملات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *