#بازار ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات و باقی ماندن ابهامات در مورد نامزدهای نهایی، طبیعی است که فعالان بازار سرمایه نیز تا حدودی در خرید ها مردد شوند و خریدهایشان را به بعد از تعیین تکلیف نهایی مشخص شدن نامزدهای نهایی و حتی و حتی به پس از اعلام نتیجه انتخابات موکول کنند . به شخصه بر این باور هستم که از بین ۳ نامزدی که بیشترین رای را دارند ( پزشکیان، جلیلی و قالیباف ) تنها در صورتی که جلیلی رئیس جمهور شود، ریسک بزرگی به بازار سرمایه تحمیل خواهد شد و دو گزینه دیگر، به سود بازار سرمایه خواهد بود .

دیگر آیتم تاثیر گذار بر بازار این هفته از منظر سیاسی حمله احتمالی اسرائیل به جنوب لبنان است . به نظر می رسد با توجه به شرایط منطقه و انتخابات ایران، چنانچه این حمله طی ۴۸ ساعت آینده رخ دهد، تحت تاثیر اخبار انتخابات ایران، به حاشیه رانده شود و تاثیر چندانی بر روند فعلی بازار نداشته باشد.

از منظر بنیادی نیز به نظر می رسد بازار در اکثر نمادها به محدوده ارزندگی خرید رسیده باشد و اصلاح زمانی چند روز آینده فرصت خوبی برای خرید به دید میان مدت باشد . تا پایان تیر ماه و پایان فصل مجامع ۱۸ روز کاری باقی مانده است و به نظر می رسد در این فرصت و به دید ۱۳ ماه آینده و سود ۲ مجمع ، فرصت های خرید خوبی پیش روی فعالان بازار باشد .

صندوق های #اهرمی : دیروز پذیره نویسی دو صندوق اهرمی انجام شد و حدود ۲ هزار میلیارد تومان منابع جذب این صندوق ها شد . دو نکته در این مورد این صندوق ها و ادامه حضور آنها در بازار وجود دارد .

نکته اول اینکه باید توجه داشت که علاوه بر این هزار میلیارد تومان، بخش بزرگی از منابعی که این صندوق ها در قالب واحدهای عادی جذب خواهند کرد( حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیارد تومان )، بزودی وارد چرخه خرید سهام در بازار خواهد شد. نکته دیگر اختلاف در حباب قیمتی بین صندوق های تازه پذیره نویسی شده با صندوق های فعال در بازار سرمایه خواهد بود . پس از شروع معاملات این دو صندوق، به نظر می رسد این فاصله در حباب قیمتی صندوق های موجود در بازار با دو صندوق جدید ،با فروش در صندوق های با حباب بالاتر و خرید در صندوق های جدید تا بالانس حباب قیمتی به حداقل برسد . در انتخاب صندوق های اهرمی به تیم سبدگردان آن صندوق و عملکرد آنها در صندوق های تحت مدیرت آنها، بیشترین توجه را داشته باشید .

 

فعالان بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *