سومین روز کاری هفته را در حالی آغاز می کنیم که به جز امروز تنها یک روز کاری دیگر تا انتخابات داریم و با توجه به تعطیلی فردا، به نظر می رسد امروز شاهد چندین بار دست به دست شدن سهام باشیم . بازار دیروز تا حدود زیادی تحت تاثیر شرایط انتخابات ، در دو سمت خرید و فروش با تردید همراه بود و هر از چند گاهی عرضه ها قوت می گرفت و در مقابل، خریداران نیز در مقاطعی از بازار حمایت می کردند .

نکته مهم در معاملات چند روز گذشته بازار، اقبال به خرید سهام در محدوه منفی وسط کد های حقیقی و حقوقی خاص بود . سفارشات خرید در محدوده منفی دی پی اس محور ها و سهام بنیادی با حجم بیشتری ثبت می شد و به اصطلاح زیر بازار در محدوده منفی با سفارشات خوبی بسته شده بود . به نظر می رسد با توجه به جمیع جهات، بازار تا حدود زیادی کف کوتاه مدت خود را شناخته است و اصلاح چندانی پیش رو نداشته باشد .

نکته مهم دیگر در مورد بازار دیروز، بازگشت مجدد دلار به کانال ۶۰ هزار تومان و سکه به بالای ۴۰٫۵ میلیون تومان بود . تقویت خبر عدم انصراف جلیلی و فشار به قالیباف برای انصراف از ادامه رقابت ها در کنار بالا گرفتن تنش ها بین اسرائیل و لبنان، مهمترین عوامل تاثر گذار بر نرخ دلار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است . افزایش نرخ دلار در این مقطع تا حدود زیادی می تواند سمت عرضه بازار را تضعیف کند و باعث افزایش انگیزه خریداران شود .

در معاملات دیروز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع حقیقی ها از بازار خارج شد که نسبت به حجم معاملات خرد، عدد بزرگی است . به نظر میرسد این روند که از اوایل اردیبشهت سال جاری آغاز شده است طی روزهای آتی و مشخص شدن نتیجه انتخابات ( هر گزینه ای به جز جلیلی ) تغییر کند و شاهد ورود پول های جدید به بازار باشیم .

ابلاغیه اصلاح نرخ خوراک پالایشی ها سرانجام منتشر شد و امروز صبح نماد های پالایشی متوقف می شوند تا اثرات ابلاغیه را شفاف بیان کنند . در این گروه ظاهرا بیشترین تعدیل مثبت مربوط به #شبنر است و پس از آن #شتران #شپنا #شاوان . از منظر نموداری خبر جای خوبی منتشر شد و به نظر نوسان خوبی را در این گروه داشته باشیم . در مورد شرایط این گروه در سال مالی جدید شرایط کمی متفاوت است و به نظر کار برای این گروه کمی سخت باشد . منظور این که مدیریت دارایی را در خرید های این گروه رعایت کنید . #شستا #تاپیکو #پارسان را نیز در نظر داشته باشید.

در گروه #خودرو نیز گزارش های خوبی منتشر شده است و به نظر می رسد بازار تا حدود زیادی تمام اخبار منفی این گروه را در قیمت ها لحاظ کرده است و کم کم باید منتظر رشد قیمتی در نماد های این گروه باشیم . در اصلاح اخیر بازار اکثر نماد های این گروه، اصلاح شارپی داشته اند و یک نوسان خوب به بازار و سهامداران بدهکارند .

#واچ_لیست_روزانه :

#زاگرس : گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی شده منتشر شده و تغییری در سود نداشته است . تاثیر #دلار_نیما بر سهم زیاد است و اگر ریسگ پذیر هستید می توانید از محدوده فعلی خرید های خود را انجام دهید . با توجه به افزایش ملایم و مداوم نرخ نیما و همچنین اصلاح نرخ خوراک، امکان برگشت شارپی قیمت سهم وجود دارد . سهم از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰ درصد اصلاح قیمتی را تجربه کرده است و به محدوده حمایتی ۱۰ هزار تومان واکنش نشان داده است . زاگرس آخرین بار در اسفند ۱۴۰۱ این قیمت ها را تجربه کرده است .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *