#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه ۶ تیر

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۵۲
۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۳٫۴همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۶٫۴۶
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی (ورود به فاز تغییر روند)
کل: متعادل منفی (ورود به فاز تغییر روند)

۶) حباب صندوق های اهرمی ۹٫۴درصد الی ۱۹٫۷درصد. ضریب واقعی اهرم از ۱٫۲۱ الی ۱٫۹۷

۷) حباب صندوق های طلا ۵درصد الی ۱۷٫۶درصد (افزایش نسبت به روزهای قبل)
۸) آمارهای رسمی نشان می دهد درآمدهای مالی چین در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٫۸ درصد کاهش یافته است.
۹) در خصوص نفت، تحلیلگران معتقدند در سه ماهه چهارم رشد تقاضا بیشتر خواهد بود. در ماه های آینده وضعیت اقتصاد چین، میزان عرضه اوپک پلاس، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وضعیت اقتصاد #اروپا و .. همگی بر بازار نفت تاثیر خواهند داشت. (بورس۲۴)
۱۰) نرخ‌های حمل‌ونقل به مدت ۸ هفته متوالی افزایش یافته است و این افزایش اخیراً در بحبوحه تنگناهای مداوم در بنادر آسیایی ناشی از انحراف طولانی دریای سرخ و رونق تقاضا و کاهش ظرفیت متعاقب آن افزایش یافته است. آخرین شاخص‌ها به بالاتر از سطح سپتامبر ۲۰۲۲ صعود کرده‌اند که نشان‌دهنده بازگشت به قلمرو قیمتی دوران همه‌گیری است. (پتروتحلیل)
۱۱) طبق گزارش موسسه آمریکایی UANI، رقم صادرات نفت ایران در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ معادل ۱.۶ میلیون بشکه در روز برآورد شده است. ایران در ماه مارس نزدیک به ۲ میلیون بشکه نفت فروخته است!
۱۲) تحلیلگران بانک آمریکا افزایش احتمالی قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کنند و تخمین‌ها به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده خواهد رسید. با این حال، آنها اذعان می کنند که جریان های فعلی بازار لزوماً از این قیمت پشتیبانی نمی کند. (کامولیدی)
۱۳) صندوق واسطه گری مالی یکم با نماد دارا یکم با مجوز اخذ شده از مجمع اخیر، از این به بعد می تواند نمادهای موجود در پرتفو را بفروشد و اقدام به خرید واحدهای و ابطال آنها بکند. این موضوع می تواند فاصله قیمت و nav این صندوق را کاهش دهد. (فردانامه)
۱۴) پتروشیمی های اوره ساز قیمت گاز خود را ۴۵۰۰ تومان در فصل بهار گزارش کرده اند. این عدد هنوز از سوی مراجع رسمی البته تایید نهایی ندارد.
۱۵) دامنه نوسان امروز ۲درصد مثبت و منفی است. از روی شنبه این دامنه به ۶درصد مثبت و ۶درصد منفی تغییر خواهد کرد. بازار پایه طبق روال معمول خواهد بود.
۱۶) معاون نظارت بانک مرکزی می گوید “اصلاح نرخ سود در بانک‌ها شروع شده و اقدامات خیلی خوبی بانک‌ها در یکی دو هفته گذشته داشته‌اند. نرخ‌های سود بالا هم ابطال شده است.”
۱۷) معاون وزیر امور خارجه روسیه میگوید “انتظار می رود روسیه در آینده بسیار نزدیک قرارداد همکاری جامع جدیدی با ایران امضا کند.”
۱۸) نیروی هوایی روسیه یک پهپاد متعلق به ناتو را بر فراز دریای سیاه سرنگون کرد.
۱۹) وزارت امور خارجه آمریکا می گوید “اسرائیل به ما گفت که به پایان عملیات رزمی بزرگ خود در رفح نزدیک شده است.”
۲۰) ارتش اوکراین بوسیله مهمات خوشه ای ATACMS ساخت ایالات متحده به سواحل روسیه حمله کرد که آماری از میزان تلفات مردم در دست نیست.
۲۱) دولت بایدن قصد دارد ممنوعیت عملیاتی پیمانکاران نظامی آمریکایی برای استقرار در اوکراین را لغو کند.
۲۲) آمریکا به حزب الله هشدار داد که در صورت ادامه تشدید تنش، نمی تواند اسرائیل را عقب نگه دارد و کنترل کند.
۲۳) دستیاران ترامپ در امور امنیت ملی به او پیشنهاد پایان دادن به جنگ در اوکراین را دادند. بر اساس این گزارش، در این پیشنهاد آمده است که اگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، ایالات متحده به اوکراین این موضوع را روشن خواهد کرد که تمام ارسال تسلیحات به این کشور را به طور کامل متوقف خواهد کرد، مگر اینکه با روسیه برای پایان دادن به جنگ وارد مذاکره شود.
۲۴) تاپیکو و شستا تاثیر مثبت ابلاغیه اخیر در خصوص فرمول پالایشگاه ها را افشا کردند. ۲۰٫۶همت تاثیر مثبت تغییر فرمول بر درآمد بخش بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیده می شود.
۲۵) پروژه انتقال آب خلیج فارس با سرمایه گذاری چادرملو به شهرستان اردکان به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.
۲۶) پروژه بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت خط ۴ تولید کنسانتره گل گهر، آماده سازی شده و به زودی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری می رسد.
۲۷) پروژه کارخانه تغلیظ مس درآلو و دره زار در آیین افتتاح طرح های وزات صمت در سراسر کشور با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر صمت به بهره‌برداری رسید.
۲۸) پروژه های شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در حال پیش روی است و اولین پروژه این شرکت در تیر ماه امسال افتتاح خواهد شد.
۲۹) واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام رسما به بهره برداری رسید.
۳۰) مدیرعامل پتروشیمی فارابی می گوید ” افزایش دو برابری خوراک دی اتیل هگزانول برای تولید “دی اکتیل فتالات(DOP)” را داریم که به ۵۷۷ تن در سال افزایش پیدا کرده است. همچنین تامین خوراک اورتو-زایلین در تولید انیدرید فتالیک (PA) از طریق پتروشیمی بوعلی سینا در حال محقق شدن است که امیدواریم در قالب قرارداد بین مجتمعی منعقد شود و رایزنی‌های مربوطه در حال انجام است که با انجام این کار یک پایداری خوبی در خوراک اورتو-زایلین خواهیم داشت.”
۳۱) متانول آسیا با اخبار مختلف هفته را به پایان رساند، قیمت‌ متانول CFR چین به دلیل انتظار عرضه فراوان متانول ایرانی در ماه جولای تحت فشار قرار گرفت. (صنعت معدن)
۳۲) چین که بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند، طبق داده‌های رسمی منتشر شده در روز دوشنبه، در ماه می ۹۲٫۸۶ میلیون تن تولید داشته که ۸٫۱ درصد نسبت به آوریل و ۲٫۷ درصد از ماه می سال گذشته افزایش یافته است.هنوز خیلی زود است که بگوییم تولید و تقاضای فولاد چین تغییر روند افزایشی داده، به ویژه زمانی که تصویر مثبتی که داده های ماه می ترسیم کرده بود بلافاصله با ضعف در بخش های دارایی و صنعتی کمرنگ شد. (صنعت معدن)
۳۳) تحلیلگران جی‌پی مورگان در یادداشتی به مشتریان خود گفتند که افزایش فصلی تقاضای نفت، فعالیت‌های پالایشگاهی، خطرات آب و هوایی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس تا سه ماهه سوم باید منجر به تنگ‌تر شدن بازار با کاهش ذخایر شود. (صنعت معدن)
۳۴) در بازار داخلی چین، تقاضای پایین‌دستی برای شمش روی به دلیل کاهش مصرف این فلز در تابستان نیم‌کره شمالی، همچنان کند باقی مانده است. (صنعت معدن)
۳۵) وسینا فروش یک ساختمان، هور فروش نیروگاه، حفاری اجاره یک دستگاه دکل خشکی را شفاف کردند.

موفق باشید.

ولید هلالات

صندوق های اهرمی / صندوق های اهرمی / صندوق های اهرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *