#بازار ۱۴۰۳/۰۴/۰۹

با توجه به وضعیت شمارش آرا تا این لحظه و رفتن آقایان پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات ، احتمالا واکنش بازار منفی خواهد بود و با توجه به دامنه ۶ درصدی بازار در روز جاری، کار بازار سخت خواهد بود . چرا که مجموع آرا جلیلی و قالیباف از مجموع آرای آقای پزشکیان بیشتر است . به نظر می رسد ۵ روز کاری سخت پیش روی بازار باشد . تنها امید بازار به ادامه روند صعودی، ایجاد موج جدید حمایت از آقای پزشکیان در دور دوم انتخابات و به صحنه آمدن کسانی است که در مرحله اول در انتخابات شرکت نکرده اند . به شخصه به این مهم امیدوارم و احتمال وقوع آن را زیاد می دانم .

فارغ از نتیجه دور دوم انتخابات، سطح هوشیاری پول های بزرگ و سرگردان و قدرت تحلیل صاحبان آن هاست که اکثرا در بازار ارز مشغول به فعالیت هستند . بر خلا ف اکثر نظرسنجی ها و فشار های سیاسی طی ۳ روز گذشته که جلیلی را مجبور به انصراف می کرد، جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافت . قبل از این رخداد، دلار و بازار سرمایه دو تحلیل متفاوت از شرایط داشتند . دلار از روز ابتدای هفته گذشته روند صعودی خود را آغاز کرد و بازار سرمایه نیز با اقبال خریداران همراه شد . اما این کجا و آن کجا . بازار سرمایه بیشترین وزن را به دو گزینه قالیباف و پزشکیان داد و بازار ارز جلیلی را گزینه نهایی می دانست . به نظر می رسد تنها چراغ پیش روی بازار فارق از هر گونه تعصب، وضعیت نرخ ارز طی چند روز پیش رو تا مرحله دوم انتخابات باشد .

وزن تحلیل های دیگر در بازار امروز از منظر بنیادی و تکنیکال قابل توجه نیست و احتمالا بازار امروز احساسی عمل خواهد کرد و فقط به نتیجه انتخابات وزن خواهد داد .

 

دور دوم انتخابات / دور دوم انتخابات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *