#بازار ۱۴۰۳/۰۴/۱۲

همانطور که انتظار می رفت بازار دیروز با توجه به موضوعات مطرح شده در فضای مجازی از سوی آقای جلیلی و همچنین حمایت های همه جانبه صندوق های حمایتی، وضعیت بهتری داشت و توانست از شرایط سخت روز یکشنبه فاصله بگیرد . بازار دیروز یک منفی به مثبت خوب و البته کم حجم را ثبت کرد و تا حدودی خیال فعالان بازار از اصلاح بیشتر شاخص آسوده شد. از شتاب خروج نقدینگی نسبت به روز کاری قبل کاسته شد و حقیقی ها ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را از بازار خارج کردند .

از منظر تکنیکالی شاخص کل و هموزن در شرایط متفاوتی قرار دارند . شاخص کل در محدوده حمایتی خود قرار دارد و شاخص هموزن در نزدیکی محدوده مقاومتی کوتاه مدت . با توقف شاخص کل در این محدوده و واکنش آن به محدوده حمایتی می توان شاهد روند جدید صعودی در بازار بود . در شاخص هموزن اما عبور از مقاومت می تواند شرایط را بهبود بخشد .

و اما بازار امروز …

با توجه به شرایط مناظره شب گذشته و تقویت احتمال ریاست جمهوری آقای پزشکیان، به نظر می رسد بازار امروز شرایط بهتری داشته باشد و خریداران دست پیش را در بازار داشته باشند و بخشی از نقدینگی خارج شده در دو روز گذشته ، امروز به بازار باز گردد . خوب یا بد با احتساب امروز تنها دو روز کاری تا انتخابات پیش روی بازار است و وقت تصمیم گیری نهایی است . توصیه ما کماکان باقی ماندن در شاخص سازها و دی پی اس محور هاست .خرید های صندوق های حمایتی در این مدت و حمایت از شاخص سازها حتی به واسطه شاخص سازی و زیبا جلوه دادن نمای بورس، تا حدود زیادی جلوی ضرر سهامداران این نمادها را گرفت . اگر با این تحلیل پیش رفته باشید در این مدت کمترین زیان را نسبت به دیگر سبد ها داشته اید .

 

فعالان بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *