#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه ۱۳ تیر

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۲۲

۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۳٫۵همت
۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: خنثی
۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۷٫۲۹
۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل مثبت ( فاز تغییر روند)
کل: متعادل مثبت ( فاز تغییر روند)
۶) حباب صندوق های اهرمی ۴٫۱درصد الی ۱۷٫۰درصد. ضریب واقعی اهرمی از ۱٫۲۷ الی ۲٫۱۷
۷) حباب صندوق های طلا ۳٫۹درصد الی ۱۹٫۵درصد
۸) متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران، به حدود ۸۶ میلیون تومان رسید. این عدد حکایت از رشد ۱۹۰درصدی نسبت به ابتدای دولت اقای رییسی دارد و همکنون یک جهان فرصت، در مقابل آن است.
۹) یکی از اعضای کنگره از حزب دموکرات به سی ان ان گفت که اگر رئیس جمهور بایدن از نامزدی خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری انصراف ندهد، گروه بزرگی از اعضای دموکرات کنگره با رئیس جمهور مخالفت خواهند کرد.
۱۰) معاون دبیرکل حزب الله لبنان می گوید “تنها راه آتش بس در جبهه لبنان، آتش بس کامل در غزه است.” نیویورک تایمز نوشت “فرماندهی عالی ارتش اسرائیل علاقه مند به آتش بس در جنگ غزه است، حتی اگر بهای آن حفظ حماس در قدرت باشد.”
۱۱) سخنگوی نظامی حوثی ها نوشت “۳ روز” …
۱۲) رئیس جمهور ونزوئلا می‌‏گوید پیشنهاد از سرگیری مذاکرات مستقیم با ایالات متحده را قبول کرده است.
۱۳) خرازی رئیس شورای راهبردی سیاست‌خارجه می گوید “تهران در حال ساخت سلاح هسته ای نیست، اما در صورت بروز تهدیدی علیه موجودیت ایران، تهران ممکن است دکترین خود را تغییر دهد.”
۱۴) پوتین در پایتخت قزاقستان با رئیس جمهور چین، رئیس جمهور ترکیه و سرپرست ریاست جمهوری ایران طی روز جاری دیدار می کند.
۱۵) رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص(پورابراهیمی) می گوید ” دولت جدید طبق قانون برنامه هفتم ملزم به حذف قیمت‌گذاری دستوری است.موضوع حذف قیمت‌گذاری دستوری پس از انجام اقدامات علمی و تخصصی، از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفت که در نهایت در مجلس تصویب شد. اکنون علاوه بر نظارت مجلس بر حسن اجرای قانون، مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نظارت دقیقی را بر اجرای درست و کامل قوانین مرتبط با سیاست‌های برنامه هفتم توسعه خواهد داشت.”
۱۶) وزیر صمت می گوید “پیش‌فروش خودرو به زودی برگزار خواهد شد.”

۱۷) وزیر نفت ایران گفته است که ایران به ۱۷ کشور از جمله اروپا نفت صادر می کند، تغییر دولت آمریکا بر صادرات نفت ایران تاثیری نخواهد داشت، فروش نفت با تخفیف حدود ۱۰ دلار در هر بشکه است.

۱۸) طی روز گذشته، انتظار افزایش تقاضا برای سوخت در فصل پرمصرف تابستان و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر تقویت رشد اقتصاد از قیمت نفت حمایت کرده است. انتظار می‌رود تقاضا برای بنزین در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت دنیا در فصل پرمصرف تابستان و در آستانه تعطیلات روز استقلال این کشور در این هفته افزایش یابد. انجمن اتومبیل آمریکا پیش بینی می‌کند سفرها در این تعطیلات ۵٫۲ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته باشد. سفرهای زمینی با خودرو ۴٫۸ درصد بیشتر از ۲۰۲۳خواهد بود.
۱۹) نفت ما نوشت “موضوع بسیار مهمی که در صحبت های مسعود ‎پزشکیان و سعید ‎جلیلی به آن توجه نشد افت فشار گاز ‎پارس جنوبی است.درحال حاضر اگر از سال آینده طرح فشار افزایی صورت نگیرد(که تکنولوژی آن متعلق به غول های نفتی جهان است) هرسال حداقل یکی از سکوها که روزانه ۲۸میلیون مترمکعب ‎گاز تولید دارد را ازدست میدهیم.”
۲۰) رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گفته است تابستان یعنی فصل کنونی احتمالا مجوز فعالیت صندوق های ایی تی اف اتریوم صادر خواهد شد. (بورس۲۴)
۲۱) شاخص کایکسین از فعالیت های خدماتی چین مربوط به ماه قبل منتشر شد و رقم شاخص با آنکه بالاتر از ۵۰ است و این یعنی فعالیت ها در حال رشد هستند اما رقم دو ماه پیش بالاتر بود. ماه قبل رقم شاخص ۵۱٫۲ بوده درحالیکه ماه می این رقم ۵۴ بود. (بورس۲۴)
۲۲) نوسان شاخص های مالی در بورس های بزرگ آسیا و در معاملات فیوچر بورس آمریکا محدود بوده و این طبیعی است زیرا امروز و روز جمعه داده های مهم از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد و سرمایه گذاران ترجیح داده اند منتظر بمانند تا برخی ابهام ها رفع شود.
۲۳) ونوین صورت مالی بانک تعاون اسلامی را منتشر کرد که مالکیت ۷۴ درصدی در آن دارد. خالص ارزش دارایی‌های بانک حدود ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان است. (مهدی رضایتی)
۲۴) رسیدن ظرفیت تولید به ۵۰هزار تن تایر در سال، چشم‌انداز ۱۴۰۵ در یزدتایر است. (مجمع)
۲۵) طرح انتقال آب از بندرعباس به ذوب آهن اصفهان بزودی آغاز می شود. قرار داد جدید برای تولید فولاد آلیاژی با شرکت مس منعقد شده است.
۲۶) جلسه ی اخیرا در وزارت صمت برای اصلاح قیمت زغالسنگ برگزار شد. و ذوب آهن اصفهان حداکثر همکاری را خواهد داشت. شرکت های،زغالسنگی باید کیفیت محصول را افزایش دهند.
۲۷) مدیرعامل پتروشیمی جم گفته است که امیدواریم تا پایان سال کل مراحل پروژه ABS راه‌اندازی شود. تولید گرید جدید HMI از فعالیت‌های ما بوده است. همچنین در حال بررسی روش‌های تأمین مالی پروژهPDH/PP هستیم و امیدواریم تا پایان ماه به نتیجه‌ برسیم.
۲۸) راه اندازی پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری ایرانول اعلام شد. در فاز یک این پروژه سالانه ۱۱ میلیون لیتر افزایش تولید روغن پایه از محصولات اسلاک وکس، گرفته شده و وکس باقی مانده نیز با کیفیت بهتر مواجه خواهد شد که سالانه بالغ بر ۴ میلیون دلار سودآوری برای شرکت دارد.
۲۹) گشان فروش ملک رستوران پدیده در شاندیز را اعلام کرد. کیسون توسعه فاز ده هزار تنی کارخانه لاستیک بارز کردستان را گزارش کرد.
۳۰) دفرا و دامین افزایش نرخ گرفتند.

موفق باشید.

ولید هلالات

 

وزیر نفت / وزیر نفت / وزیر نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *