پتروشیمی گلستان، توپی بین مسئولان/معضل کنگ زنی های بدون برنامه در پتروشیمی

در حال حاضر بیش از ۵۰ طرح ناتمام در صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد که می بایست تا سال های ۹۴ و ۹۵ به بهره برداری می رسید اما اکنون پیشرفت آنها کمتر از ده درصد است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طرح های ناتمام این صنعت به یکی از معضلات اساسی آن تبدیل شده است چراکه بسیاری از طرح های پتروشیمی پیشرفت فیزیکی اندکی دارند و کار در برخی از آنها عملا متوقف شده است.
طرح های بسیاری در صنعت پتروشیمی تعریف و تصویب شده که براساس برنامه های اولیه منتشر شده می بایست تا سالهای ۹۴ و ۹۵ به بهره برداری می رسیدند، با این حال پیشرفت بسیاری از این طرح ها ناچیز است و تعدادی از طرح های پتروشیمی حتی از مرحله تسطیح زمین نیز فراتر نرفته اند.

تنها در دولت احمدی نژاد کلنگ ۴۵ طرح پتروشیمی زمین خورد که برخی از این طرح ها عملاجزئی از اقدامات تبلیغاتی سفرهای استانی احمدی نژاد بود و کارهای مطالعاتی آنها به درستی انجام نشده بود. یکی از این پتروشیمی ها ،پتروشیمی گلستان است که قرار بوده اوره و آمونیاک تولید کند.

استاندار گلستان پیش تر گفته بود که این طرح دیگر صرفه اقتصادی ندارد و تنها راه این است که این پتروشیمی محصولات دیگری تولید کند.
در واقع در شرایط کنونی پتروشیمی هایی نظیر پتروشیمی گلستان برای هیچ بخشی (نه خصوصی و نه دولتی)جذابیت سرمایه گذاری ندارد.

پتروشیما

تنها در دولت احمدی نژاد کلنگ ۴۵ طرح پتروشیمی زمین خورد که برخی از این طرح ها عملاجزئی از اقدامات تبلیغاتی سفرهای استانی احمدی نژاد بود و کارهای مطالعاتی آنها به درستی انجام نشده بود.
یکی از این پتروشیمی ها ،پتروشیمی گلستان است که قرار بوده اوره و آمونیاک تولید کند. استاندار گلستان پیش تر گفته بود که این طرح دیگر صرفه اقتصادی ندارد و تنها راه این است که این پتروشیمی محصولات دیگری تولید کند.
در واقع در شرایط کنونی پتروشیمی هایی نظیر پتروشیمی گلستان برای هیچ بخشی (نه خصوصی و نه دولتی)جذابیت سرمایه گذاری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *