حمله آمريكا به سوريه و تاثير آن بر بازار بورس

خب امروز همگی صبح که بیدار شدیم دیدیم اخباری مبنی بر حمله نظامی یک جانبه(یعنی فقط آمریکا) به یک پایگاه نظامی سوریه اتفاق افتاده که قاعدتا” برای بچه های بورس خیلی مهمه.
خب چند تا مولفه رو باید مد نظر قرار بدیم.
اول اینکه سوریه و روسیه این رو یک اتهام میدونن و میگن حمله شیمیائی در کار نبوده.
دوم چرا این پایگاه خالی از تجهیزات سوری وروسی بوده.
سوم حتی رئیس جمهور فرانسه هم بابت این حمله ابراز نگرانی کرده.
چهارم اوضاع داخلی آمریکا بابت ارتباط ترامپ و روسیه تحت تاثیر قرار گرفته.

خب با این پارامترها میشه اینو حدس زد که این حمله با اطلاع طرفین بوده و بیشتر شبیه یک بازی برای انحراف افکار عمومی بابت ارتباط ترامپ و روسیه هست. جالب اینجاست که چرا سیستم ضد دفاع موشکی روس عمل نکرد اون زمان و الان خبر دار شدیم که هواپیماهای سوری و روسیه در حال گشت زنی هستند.

مهمتر اینکه این پایگاه دو هفته پیش یکی فروند از هواپیماهای جنگی اسرائیل رو مورد هدف قرار داد و اسرائیل بسیار خوشحال از این حمله بود.
فکر میکنم خوشحالی اسرائیل و اینکه هنوز این داستان حمله شیمیائی هنوز اتهام هست و اسد و پوتین گفتند همچین حمله ای اتفاق نیافتاده جواب خیلی از سوالات باشه.
ضمن اینکه بعید میدونم این حملات ادامه دار باشه چون در صورت ادامه این حملات ترامپ احتیاج به مجوز کنگره داره و حتی برخی از سناتورهای آمریکا هم انتقاد شدیدی از ترامپ کردن بابت این حمله احمقانه .
در کل انقدر اوضاع رو وخیم نمیبینم و با بودن ایران و روسیه بعنوان متحدین سوریه احتمال این جنگ در حد صفر هست.
این حمله یک تسویه حساب اسرائیل بابت اون هواپیمای نظامی و مهمتر انحراف افکار عمومی امریکا بابت ارتباطات ترامپ و روسیه هست که جدیدا” شنیدیم سازمانهای امریکائی علیه ترامپ بدست اوردن.

محمد رستمي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *