شاخص کل در روز چهارشنبه هفته گذشته با ۶۷ واحد افزایش به رقم ۷۸۷۰۰ واحد رسید که نسبت به ابتدای هفته ، تغییر چندانی نداشت . نکته مثبت شاخص در هفته گدشته افزایش ارزش معاملاتی بود که نسبت به میانگین هفته های گذشته تقریبا بیست میلیارد تومان افزایش داشت . سبد پیشنهادی هفته سوم تیر ماه ۹۶ سبد پیشنهادی هفته سوم تیر ماه ۹۶ سبد پیشنهادی هفته سوم تیر ماه ۹۶

بر طبق روال چند هفته اخیر به بررسی چند نماد از چند گروه بازار بورس می پردازیم .
سهم هایی که در هر هفته مورد بررسی قرار می گیرند و نام آنها برده می شود ، از نظر بنیادی بررسی می شوند و کاندیدای رشد قیمت در میان مدت خواهند بود و جهت بررسی به صورت تکنیکال و به دست آوردن نقطه ورود و خروج می توانند مورد استفاده قرار بگیرند

گروه رایانه اپرداز ( تقسیم سود ۴۰ تومانی و احتمال دو مرحله افزایش سرمایه  و تعدیل مثبت در ماه های آینده )  – آپ ( ارایه سیم کارت انحصاری )

مدارن ( قرار داد جدید با تامین اجتماعی و عدم عرضه سهم توسط سهام داران عمده )

گروه ساختمانثفارس ( معامله بلوکی سهم در روزهای آینده  و افزایش  سود آوری از محل فروش جدید پروژه هاو احتمال تعدیل مثبت با اهمیت ) –

 ثاژن تقاضادر این نماد خوب است اما عرضه ها زیاد و قیمت  آماده اصلاح است .

گروه پالایشی : ( شبریز – شپنا  شتران ) پیش بینی تعدیل مثبت

گروه محصولات چوبی و کاغذی :  چکاپا – فعالیت حقوقی ها در این سهم مشهود است . ( سهم میان مدتی )

گروه لاستیک و پلاستیک :پتایر –  در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت مواد اولیه این گروه ( کائوچو ) بودیم . البته کاهش در گذشته به قدری شدید بوده که این افزایش تاثیری در سود دهی این گروه نخواهد داشت . توافق با خودرو سازان بزرگ داخلی و همچنین افزایش تعرفه ورود لاستیک خارجیو در نتیجه کاهش واردات ، حاشیه امنی برای تولیدکنندگان این گروه فراهم کرده است . خبر هایی نیز از تغییر مکان پتایر و فروش زمین فعلی به گوش می رسد .

گروه فلزات :

قیمت های جهانی : مس ۵۸۳۵ دلار – روی ۲۷۸۵ دلار – سرب ۲۲۹۵ دلار – آلمینیوم : ۱۹۴۰ – سنگ آهن ۶۷ دلار

با وجود رشد قیمت های جهانی ، نماد های این گروه بیشتر متاثر از جو کلی بازار داخلی بودندو  با تقاضای بالایی مواجه نشدند .

مس در بازار های جهانی با مشکل اعتصاب کارگران مواجه است و احتمال کاهش تولید در هفته های پیش رو وجود دارد و قیمت مس احتمالا با افزایش مواجه خواهد شد.

در این گروه در روز چهارشنبه فباهنر از منفی پنج درصد  به مثبت سه درصذ رسید .

آلمینیوم ۱۹۴۰ دلاری نیز می تواند برای فالوم مناسب باشد .
گروه خودرو : نماد های این گروه در انتظار مجامع هستند و خبر های مثبت و پس از آن تعدیل مثبت خوب می تواند این گروه را به حرکت درآورد .
خپارس با سود ۳۵ ریالی احتمالا تا پایان سال سود ۱۰۰ ریالی خواهد ساخت . انتقال خط تولید خودرو برلیانس از سایپا به خپارس خبر خوبب این سهم است .
خودرو با وجود تقاضای خوب و حجم بالا در روز چهارشنبه ، ۲۶۰۰ ریال را از ذست داد و ۲۴۰۰ ریال دور از دسترس نیست .
گروه قند : قیمت شکر جهانی  ۱۳٫۰۸ سنت ( کاهش قیمت نسبت به هفته های گذشته )
کاهش قیمت شکر خام ، خبر خوبی برای شرکت های این گروه مثل قزوین و قشهد و قحکمت خواهد بود .در هفته های گذشته قحکمت نرخ تبدیل شکر وارداتی به شکر سفید را ۲۰۷۰۰ ریال اعلام کرد که در صورت های مالی برخی از شرکت های این گروه ۲۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ ریال پیشبینی شده است  .
قند قزوین تقسیم سود ۴۰ ریالی در مجمع و با اخبار خوب در مثبت ده درصد و در ۳۴۶۰ریال بازگشایی شد . – (( در هفته های گذشته )) ۲۰۷۰۰   – ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰
قند اصفهان با صف خوبی مواجه است که به علت نزدیک شدن زمان آگهی آن در قیمت بالا توسط بنیاد مستضعغان به دلیل وجود زمین های با ارزش است .
گروه پتروشیمی : قیمت جهانی : اوره ۱۸۰ دلار  – متانول :  ۲۸۰ دلار و در مسیر رشد
زاگرس در بودجه خود متانول رو ۲۹۰و  فناوران ۳۱۰ دلار در نظر گرفته اند
خبر خوب برای این گروه می تواند جایگزینی دلار مرکز مبادلات به دلار آزاد برای تعیین نرخ مواد اولیه  باشد . – مارون و مبین می توانند سود خوبی از این بابت شناسایی کنند.
گروه غذایی : مشوق های صادراتی توسط دولت  به زودی پرداخت خواهد شد و گروه پگاه می توانند کاندیدای رشد در این گروه باشند.
گروه حمل و نقل و انبارداری : توریل – حریل –  حسیر– قرارداد های جدید در راه است.
حتاید و حسینا پیش قرارداد  با دو شریک خارجی انجام شده است . حذف و یا اصلاح قرارداد های زیان ده در این دو شرکت خبر خوبی است .
حسینا ( سال دوم بهره برداری از بندر نگین ، که توسط حسینا ساخته شده و  سقف ۹۰ درصد در آمد ها به مدت  ۲۵ سال در اختیارش خواهد بود )
گروه شیمیایی : پاکسان در روز های گذشته با  افت زیادی مواجه شد و کم ریسک است . افزایش تقاضا در منفی و بالا تر از حجم میانگین ماه  عدد ۴۸۰۰ ریال برای  ورود کم ریسک به این سهم مناسب است .

بررسی سبد پیشنهادی هفته :

در هفته گذشته پیشنهاد خرید چکاپا در  محدوده ۲۹۰۰ الی ۳۰۰۰ ریال با حد ضرر ۲۷۵۰ ریال داده شد . سهم در روز چهارشنبه تا ۳۴۲۰ ریال معامله شد و با قیمت پایانی ۳۳۴۸ ریال به کار خود پایان داد .

پیشنهاد خرید سهام از گروه فلری نیز برای خریداران سهام این گروه کم ریسک بود .

در هفته اول تیر ماه نیز پیشنهاد خرید از گروه قندی و سهم قند قزوین داده شد که با تعدیل مثبت و عرضه سود نقدی  و رشد ۱۰ درصدی و صف خرید همراه است .

پیشنهاد خرید دو سهم در هفته جاری :

كارخانجات‌توليدي‌شيشه‌رازي‌ (كرازي)

کرازی
کرازی : سیگنال خریدی کم ریسک و با با مدیریت ریسک عالی – با توجه به بلند شدن سهم از حمایت معتبر و ورود نقدینگی به سهم، خرید سهم در منفیها برای تارگت اول ۴۲۰ تومان در میان مدت توصیه می شود.

سرمايه گذاري مسكن الوند (ثالوند)

ثالوند

ثالوند سهمی چابک . انتظار شروع یک موج ۵ صعودی از سهم رو داریم .

شاخص کل شاخص کل شاخص کل شاخص کل شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *