رئیس بودجه و گزارشات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد :

طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه #گندله‌سازی موجود از مقدار تولید۳میلیون و ۴۰۰هزار تن به ۴ میلیون تن که با پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصد در اسفندماه سال جاری خاتمه و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. این افزایش به‌صورت تدریجی وارد مدار تولید می‌شود به‌طوری‌که طبق برنامه تا پایان سال جاری مقدار تولید تا ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن محقق خواهد شد.

طرح #احداث کارخانه #احیاء مستقیم به ظرفیت تولید سالیانه ۱هزار و ۵۵۰ تن آهن اسفنجی در مراحل نهایی تکمیل عملیات نصب قرار دارد. پیشرفت فیزیکی طرح ۸۳ درصد و طبق برنامه عملیات فیزیکی و اجرائی آن در پایان سال جاری خاتمه در ۳ ماهه دوم سال آینده راه‌اندازی آن انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

در برنامه‌های شرکت ۲ طرح مهم تولیدی و یک طرح مطالعات اکتشافی در دستور کار است که شامل طرح احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالیانه ۴ میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ريال و همچنین طرح احداث ۲ واحد #نورد به ظرفیت تولید سالیانه ۱,۱۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ريال و کل سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ريال با سهم ارزی ۱۳۱ میلیون یورو است.

درباره تأمین منابع مالی طرح احداث کارخانه گندله‌سازی مذاکرات مقدماتی با شرکت #کوبه_استیل #ژاپن و استفاده از فاینانس به عمل‌آورده‌ایم که در صورت جذب #فاینانس، طرح در یک دوره زمانی ۴ ساله اجرا و خاتمه خواهد یافت. از سویی دیگر برای تأمین مالی طرح احداث ۲ واحد نورد هم مذاکرات مقدماتی با شعب بانک‌های ایرانی در #اروپا و استفاده از فاینانس به‌عمل‌آمده است.

طرح مهم دیگری که در برنامه‌های شرکت قرار دارد، انجام مطالعات اکتشافی #آنومالی D19 است که با اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست باید طی یک برنامه زمانی ۴ ساله اجرا و پس‌ازآن، برنامه‌ریزی جهت تجهیز معدن انجام گیرد. اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تأمین کننده سنگ‌آهن خام مصرفی کارخانه فرآوری و تداوم تولید کنسانتره سنگ‌آهن در سال‌های آتی است.
منبع : بورس۲۴
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

وب سایت شرکت چادرملو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *