خبرهای موثر بورسی

رئیس انجمن ذغال سنگ ایران از ارائه پیشنهادی به وزیر صنعت مبنی بر تغییر در شیوه قیمت گذاری ذغال سنگ خبر داد و گفت: در سال جاری قیمت ذغال سنگ در بازارهای جهانی شکوفاترین وضعیت را داشته است و قیمت از مرز ۲۵۰ دلار در هر تن هم عبور کرده است، در حالی که در سال ۹۶ هنوز با گذشت ۱۰ ماه از سال، قیمت از سوی دولت اعلام نشده است. جلسه با وزیر سه شنبه همین هفته برگزار می شود.

#هرمز

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: سهم فولاد هرمزگان از تولید فولاد خام کشور در هشت ماهه امسال به ۸٫۱ درصد رسید. در پایان سال قبل این سهم به ۷٫۹ درصد رسیده بود. وی گفت در زمینه اجرای پروژه توسعه‌ای افزایش ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از ۱٫۵ به ۳ میلیون تن در حال تکمیل ضمائم فنی و بازرگانی قرارداد و بازنگری و ارسال بخشی از پیوست‌های موجود در قرارداد هستیم.

#فاسمین

زیر مجموعه ۲۴هزار تنی کالسیمین طرح خود را رونمایی کرد. واحد تولید هیدروکسید روی به منظور استحصال فلز روی باقی مانده در پسماندهای تولید در مجتمع “ذوب و احیاء روی قشم ” به عنوان یکی از طرحهای توسعه این مجتمع با ظرفیت تولید ۳۵٫۰۰۰ تن کنسانتره هیدروکسید روی در مرحله راه اندازی است.این واحد از دوبخش لیچ و هیدروکسید روی تشکیل شده است و خوراک اصلی این واحد سالانه ۲۱۰٫۰۰۰ تن کیک باطله مربوط به پسماندهای خطوط اصلی تولید بوده که در طی انجام این فرآیند هیدروکسید روی به منظور تولید شمش روی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می گردد .

#فولاد

مدیرعامل تاتا استیل Tata Steel پیش بینی کرد در سال ۲۰۱۸ صنعت فولاد وضعیت بهتری خواهد داشت. مدیرعامل تاتا استیل افزود: برخلاف برخی چالش ها وضعیت صنعت فولاد در سال ۲۰۱۷ نیز تا حدودی بهتر از ۲ سال پیش از آن بود.

#فارس

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت هلدینگ خلیج فارس گفت: ۹ میلیارد دلار طرح پتروشیمی از سوی شرکت هلدینگ خلیج فارس در کشور در حال اجراست. رسول اشرف زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۰ طرح پتروشیمی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد ازسوی شرکت هلدینگ خلیج فارس در کشور در حال احداث است. وی، پتروشیمی بیدبلند بهبهان با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پتروشیمی گچساران با ۴۵ درصد، پتروشیمی ایلام، عسلویه، لردگان و دهدشت را از مهمترین طرح‌های در حال اجرا ازسوی هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و افزود: تا سال آینده احداث پتروشیمی بید بلند، ایلام و لردگان به پایان رسیده و وارد مرحله تولید می شوند

#تاپیکو

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین با اکتان ۸۷ در این پالایشگاه تولید و تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شده است، اما حجم محموله‌های بنزین یورو ۵ تا پایان هفته به ۱۰۰ میلیون لیتر می‌رسد.

#شپنا

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از تأمین اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورویی طرح بهبود فرآیند و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان با عاملیت بانک ملت خبر داد. وی با تأکید بر این‌که بانک ملت امروز موافقت خود را برای تأمین مالی این قرارداد اعلام کرد، گفت: انتخاب بانک ملت به‌عنوان بانک عامل گام بزرگی برای استفاده از خط اعتباری کره جنوبی است که برای اجرای بهبود کیفیت و بهینه‌سازی پالایشگاه اصفهان در زمینه کاهش تولید نفت‌کوره و تبدیل آن به فرآورده‌های سبک و با ارزش اختصاص می‌یابد و در آینده نزدیک طرح عملیات اجرایی این قرارداد آغاز خواهد شد.

#فخاس

مجتمع فولاد خراسان با تامین ۲۱۳ هزار و ۶۴۳ تن گندله در آذر ماه سال ۹۶، میزان تامین گندله ماهانه خود را نسبت به رکورد قبلی ۲۲۷۵۱ تن افزایش داد. مهندس مداح تامین گندله مورد نیاز این مجتمع را از ابتدای سال به میزان یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن اعلام نمود و افزود: گندله مورد نیاز مجتمع فولاد خراسان از محل شرکت های سنگ آهن گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد سیرجان ایرانیان، زرند ایرانیان و اپال پارسیان سنگان تامین می گردد.

#متانول

شرکت متانکس، قیمت پیشنهادی متانول را برای منطقه آسیا و اقیانوسیه را ۴۰ دلار در هر تن در سال جدید میلادی افزایش داد و به این ترتیب قیمت متانول برای آسیا و اقیانوسیه برای بازه زمانی اول تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ به رقم ۴۷۰ دلار در هر تن رسید

ولید هلالات

بازارهای جهانی بازارهای جهانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *