فارس

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که برنامه‌ریزی‌های لازم برای برنامه پنج ساله دوم شرکت انجام شده است، تصریح کرد: در این برنامه که اردیبهشت ماه سال آینده تدوین می‌شود، در نظر داریم ۷ میلیارد یورو طرح جدید توسعه‌ای اجرا کنیم. وی فروش کل امسال شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را تاکنون ۶,۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ارزش محصولات صادراتی این شرکت با ۱۰ درصد رشد، به ۴ میلیارد دلار رسید.

هرمز

شرکت فولاد هرمزگان در دی ماه سال جاری موفق شد با تولید ۱۳۰۴۷۵ تن اسلب، رکورد تولید اسلب در این شرکت که ۱۲۹۰۸۵ تن در فروردین ماه سال جاری بود را به میزان ۱۳۹۰ تن جابجا کند. لازم به ذکر است این رکورد در حالی به وقوع پیوست که دی ماه از یک روز کاری کمتری نسبت به فروردین برخوردار است.از مهمترین عوامل ثبت رکورد جدید بهبود کیفیت آهن اسفنجی و بهبود در کیفیت گندله تامین شده که در نهایت زمان Power on به ۵۲ دقیقه کاهش یافت شد.

سنگ_آهن کنور

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است برای وضع هرگونه عوارض صادراتی و تعرفه وارداتی باید با انجمن های تخصصی و مربوطه گفت‌وگو شده و نظر آنها در رابطه گرفته شود.

فاسمین

‌از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن شمش روی در مجتمع ذوب و احیای روی قشم تولید شده است. این زیر مجموعه فاسمین ظرفیت سالانه تولید ۱۷ هزار تن روی دارد.

انگوران روی

بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده باید در ۹ ماهه امسال ۵۵۷ هزار تن ماده معدنی در بخش‌های مختلف معدن روباز انگوران استخراج شود که مجموع استخراج ماده معدنی از مرز ۶۶۴ هزار تن گذشته است و این افرایش تولید، تحقق ۱۱۵درصدی برنامه تولید را نشان می دهد.

سیمان

دبیر انجمن سیمان گفت:مطابق آخرین صحبت‌هایی که با رایزن اقتصادی کشورمان در عراق داشته‌ایم قرار بر این شده به محض شروع کارهای عمرانی صادرات سیمان از سر گرفته شود و من احتمال می‌دهم از سال آینده این روند آغاز شود.

#تراز_ارزی

صندوق بین‌المللی پول از افزایش ۵میلیارد دلاری تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۱۷ خبر داد و اعلام کرد فقط ۱۴ کشور جهان وضعیت بهتری نسبت به ایران از این نظر داشته‌اند. جدیدترین آمار منتشرشده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد تراز حساب‌های جاری ایران در پایان سال ۲۰۱۷ به مثبت ۲۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است.

تورم

خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است: – شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۲.۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت. – شاخص مذکور در دی‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۷ درصد افزایش داشته است.

میهن

مجید بنویدی در خصوص ارتقاء توانگری مالی بیمه میهن خاطر نشان ساخت: با ثبت افزایش سرمایه و اصلاح ترکیب ساختار پرتفوی پیشبینی می کنم که می توانیم تا شهریور ماه ۹۷ توانگری خود را ارتقاء دهیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا سهامداران با افزایش سرمایه همکاری می کنند ، گفت: سهامداران طی جلساتی که داشتیم متعهد شدند که افزایش سرمایه را محقق کنند و منتظریم که کارهای تشریفاتی بورس انجام شود و آگهی دعوت به مجمع را تا اخر این ماه منتشر کنیم.

دامداری

به گفته مقدسی؛ هم اکنون نرخ تمام شده هر کیلو شیرخام درب دامداری هزار و ۴۵۷ تومان است که انتظار می رود سازمان حمایت هر چه سریع تر اسناد و مدارک دامداران جهت تعیین و تکلیف قیمت شیرخام را بررسی کند.

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *