پتروشيمي شازند (شاراك)

#شاراک

شرکت پتروشیمی اراک مصرف کننده نفتا و تولید کننده محصولات اولفینی است که اتفاقا تقاضای بسیار خوبی هم برای آن وجود دارد.

متوسط نرخ نفتای اصفهان در شش ماه نخست ۸٫۹۷ میلیون ريال در هر مترمکعب، طی ۹ ماه سال ۱۳۹۶ در هر مترمکعب ۹٫۷۴ میلیون ريال، در مجموع ۱۲ ماه ۱۰٫۴۶میلیون ريال و در زمستان ۱۳٫۱ میلیون ريال بوده است. همکنون هر تن متانول CFR ژاپن نیز ۶۸۰ دلار است که جهت مقایسه با توجه به نوع نفتا و همینطور جرم آن باید نرخ را به مترمکعب محاسبه کرد.

با این اوصاف متوسط نرخ خوراک کل سال ۱۶٫۶درصد بالاتر از شش ماه نخست است و همینطور متوسط نرخ مصرف زمستان ۴۶درصد بیشتر از شش ماه نخست است.

در خصوص نرخ های فروش:

پلی اتیلن سنگین طی زمستان ۶۰٫۵ میلیون ريال بوده، در مجموع ۹ ماه نخست ۴۵٫۳ میلیون ريال و در شش ماه نخست ۴۲٫۱ میلیون ريال بوده است و متوسط نرخ فروش کل سال ۴۹٫۴ میلیون ريال بوده است.

متوسط نرخ فروش کل سال ۱۷٫۱درصد نسبت به ۶ ماه نخست بالاتر بوده و نرخ زمستان ۴۳٫۷درصد بیش از شش ماه نخست است!

مشاهده می شود که اعداد تا حدی شبیه به نرخ مصرف حرکت کرده اند. اما عملکرد فصلی شاراک به چه صورت است؟

بهار: ۶۰۹ میلیارد تومان فروش – حاشیه سود ناخالص ۲۱ درصد – ۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص و eps معادل ۱۲۵ ريال

شش ماه نخست : ۱۲۸۰ میلیارد تومان فروش – حاشیه سود ناخالص ۲۲درصد – سود خالص ۲۲۳ میلیارد تومان و eps نیز ۲۷۷ ريال

مجموع نه ماه : ۱۹۸۵ میلیارد تومان فروش – ۲۱ درصد حاشیه سود ناخالص – سود خالص ۳۳۸ میلیارد تومان معادل ۴۲۰ ريال eps

بودجه شرکت: ۲۵۸۰ میلیارد تومان فروش – واقعی محقق شده ۲۸۹۲ میلیارد تومان.

این شرکت برای محقق کرده بودجه لازم است ۱۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص در زمستان محقق کرده باید یعنی حاشیه سود ۱۱ درصد!

این در حالی است که طبق آمار فوق نرخ ماده مصرفی و محصول نهایی شبیه به هم حرکت کرده لذا حاشیه سود طبعا همچون فصول قبلی باقی است.

اگر سود محقق شده رقمی در سطح ۵۸ الی ۶۲ تومان باشد، یعنی تصورات تحلیلی ما درست بوده آنگاه در سال مالی بعدی رشد سود خواهد داشت اما اگر سود محقق شده در سطح ۵۲ تومان و یا کمتر باشد (که تقریبا دور از ذهن است) آنگاه شرکت در کنترل هزینه ها شکست خورده است.

توجه داشته باشید که نرخ فروش در هفته های اخیر به شدت رشد کرده و اگر مبنا نرخ های فروش جاری باشد، به دلیل ثبات نسبی در نرخ نفتا آنگاه به یک رشد سود شارپ می رسیم لذا فعلا شانس شاراک برای رشد بیشتر از افت است.
هلالات

تاریخ:۱۳۹۷/۰۳/۰۵

دریافت کد بورسی آنلاین

افتتاح حساب آتی سکه

راهنمای دریافت کد بورسی

کانال ما در کارگزاری فارابی

…………………………………………………………………………………
برای ثبت نام در کارگزاری فارابی و یا دریافت کد بورسی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و از خدمات منحصر به فرد کارگزاری فارابی و پیشرفته ترین پنل معاملاتی کشور استفاده نمایید.

دریافت کد بورسی

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه یکتای شما برای معاملات در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس است که با داشتن آن می‌توانید برای خود (یا شرکت) سهام و یا اسناد خزانه اسلامی (اخزا) و یا تسهیلات مسکن خرید و فروش نمایید. کد بورسی همانند شماره ملی منحصربه فرد است. پس از داشتن کد بورسی می توانید از طریق یک (یا چند کارگزاری) به خرید و فروش سهام (و یا اوراق اسناد خزانه اسلامی و یا تسهیلات مسکن) بپردازید.

حتی اگر از چند کارگزاری خرید و فروش آنلاین سهام انجام دهید، کد بورسی شما یکسان خواهد بود. (زیرا پس از تکمیل مراحل اولیه، درخواست شما در سازمان بورس انجام می‌شود.) بعد از داشتن کد بورسی لازم است رمز خرید و فروش آنلاین سهام دریافت کنید و معاملات خود را آغاز کنید. اکنون در چند دقیقه می‌توانید همزمان برای دریافت کد بورسی و خرید آنلاین سهام اقدام کنید. با این روش می‌توایند به صورت آنلاین و رایگان کد بورسی دریافت کنید.

پیمانکاران دولت لازم است برای دریافت مطالبات خود یک مرتبه کد بورسی اخذ نمایند. جهت دریافت کد بورسی برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی ( اخزا ، سخا )روی لینک پایین صفحه کلیک کنید .

کارمزد فروش اسناد خزانه اسلامی چقدر است؟

هنگام فروش اسناد خزانه اسلامی، طبق قوانین سازمان بورس، به صورت خودکار مبلغی به عنوان کارمزد از شما کسر می‌شود. این کارمزد دو بخش است شامل ۰٫۰۰۰۶۳ کارمزد کارگزار و ۰٫۰۰۰۱۴۴ کارمزد شرکت فرابورس، که جمعا ۰٫۰۰۰۷۷۴ می‌باشد. (یعنی بابت فروش ۱۰۰ میلیون تومان اسناد خزانه، ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان کارمزد از شما کسر می‌شود.)
…………………………………………………………………………..
درباره شرکت کارگزاری فارابی:
شرکت کارگزاری فارابی، کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال ۱۳۷۲ فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز نمود.
این شرکت با هدف ارائه خدمات نوین و جهان تراز به مشتریان، همواره توسعه کمی و کیفی فعالیت هایش را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.
در این راستا با هدف توسعه کمی فعالیت ها تعداد ۲۷ شعبه و تالار اخصاصی معاملات توسط این کارگزاری در سراسر کشور راه اندازی گردید.
همچنین این شرکت با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات خود، طرح ریزی و توسعه خدمات نوینی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها میتوان به طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو اشاره نمود که با توجه به وضعیت پلت فرم های معاملاتی موجود، در نوع خود محصول منحصر به فردی در بازار ایران محسوب میشود.
این شرکت در حال حاضر با تمرکز بر دو عنصر « نوآوری مبتنی بر فن آوری » و « کیفیت مشتری محور » به عنوان مزیت های رقابتی اصلی خود برآنست تا جایگاه خود را به عنوان نخستین کارگزاری جهان تراز در ایران بیش از پیش تثبیت نماید.

پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك) پتروشيمي شازند (شاراك)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *