#بازار ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

همانطور که انتظار می رفت، با کاهش تنش های سیاسی، شاهد افزایش تقاضا در بازار سرمایه بودیم و در همان پیش گشایش شاهد کاهش حجم صفوف فروش بودیم . در چند دقیقه ابتدایی بازار و با افزایش تقاضا، صفوف خرید در بازار تشکیل شد و در اکثر نماد های مهم و شاخص ساز تا پایان وقت عرضه نشد .

دو نکته در مورد افزایش تقاضا در بازار دیروز و همچنین حجم و نوع صفوف خرید دارد . نکته اول اینکه با وجود دامنه نوسان یک درصدی، حجم صفوف خرید چندان قابل توجه نبود و در اکثر نمادها ، حجم خوبی از صف داده شد . نکته دوم نحوه عرضه حقوقی ها بود . به عنوان مثال در #وبصادر حقوقی اصرار به فروش داشت و به استثناء چند دقیقه پایانی همواره صف خرید را عرضه می کرد . این اتفاق در بسیاری از سهام خرد نیز رخ داد و از میانه های بازار شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم .

جمع بندی نهایی اینکه هرچند صف خرید اهرمی ها و صندوق های سهامی به نسبت سهام بزرگ و شاخص ساز با حجم و ارزش بالاتری تا پایان وقت پابرجا بود اما به نظر می رسد این صفوف شکننده باشند و امروز شاهد افزایش عرضه ها در اکثر نماد ها باشیم .

و اما بازار امروز …

با توجه به جو کلی حاکم بر منطقه و شروع جنگ روانی توسط اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران، احتمالا بازار امروز تا حدود زیادی با بازار دیروز تفاوت خواهد داشت و فروشندگان دست بالا را در بازار امروز خواهند داشت . بهترین کار در شرایط فعلی این است که به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنید . همانطور که چند روز پیش مطرح کردیم، بحران های سیاسی، جنگ ها، تغییر دولت ها و …. تنها در حد یک نویز کوتاه مدت در رفتار بازارها تاثیر خواهند گذاشت و در روند کلی و بلندمدت اقای بازار به مسیر خود ادامه خواهد داد .

#واچ_لیست_روزانه

#همراه
خبر واگذاری سهام #دیجی_کالا به یک از زیر مجموعه های همراه اول دیروز به بازار رسید . همراه اول نیز با انتشار نامه ای خبر مذاکره را تائید کرده و هنوز توافق نهایی را اعلام نکرده است . در صورتی که این معامله انجام شود علاوه بر #همراه، #اخابر را به عنوان مالک ۸۹ درصدی همراه اول و #وتوصا را به عنوان یکی از سهامداران دیجی کالا در نظر داشته باشید . هر سه سهم از منظر تکنیکالی در محدوه خوبی قرار دارند و خرید در این قیمت ها به دید میان مدت و بلند مدت بسیار کم ریسک است . بازار سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *