#خوب_است_بدانیم_که سه شنبه ۲۸ فروردین
*زمان مطالعه: ۱۲دقیقه

۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار مثبت ۶۲

۲) ارزش معاملات خرد کانال خلاصه بازار ۲٫۷همت

۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت

۴) میانگین بازده معادل بانکی اخزا بر اساس کانال امیر ندیری: ۲۸٫۱۷%

۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار:
هم وزن: متعادل منفی
کل: متعادل منفی

۶) تانیاهو خطاب به وزرای حزب لیکود گفت “ما به ایران پاسخ خواهیم داد، اما باید این کار را عاقلانه و نه از روی هیجان انجام دهیم. آنها باید تحت فشار روانی باشند همانطور که ما را تحت استرس قرار دادند.”

۷) فعالیت فرودگاه‌ها و حریم هوایی ایران و اسرائیل به حالت عادی بازگشت. همچنین تمامی ایرلاین های خارجی پرواز خود به هر دو کشور را از روز جاری از سر گرفتند. این در حالی است که شب گذشته اخباری مبنی بر پاسخ اسرائیل علیه ایران منتشر شد که منجر به نوسان بازار جهانی هم شد.

۸) واشنگتن آماده است در حمایت از اسرائیل تجدید نظر کند اگر برای حفاظت از ساکنان غزه بیشتر از این کار نکند.

۹) اسرائیل عصر و شب گذشته حملات گسترده ای علیه رفح و لبنان انجام داده است.

۱۰) حساب ایران بالعربیه در توییتر “بزنید، میزنیم.”

۱۱) در صورت سرزدن خطای مجدد از سوی دشمن، اسرائیلی ها بدانند که دیگر ۱۲ روز وقت نخواهند داشت و سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود. ( معاون سیاسی وزارت خارجه)

۱۲) بر خلاف بخش املاک، عملکرد تجارت خارجی چین بهتر از پیش بینی های قبلی بود. به عبارت دیگر، اقتصاد چین بیشتر از قبل به صادرات وابسته شده است.بر اساس داده‌های رسمی، کل واردات و صادرات چین با سریع‌ترین سرعت در شش فصل گذشته افزایش یافت و به رکورد بیش از ۱٫۳۸ تریلیون دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسید. یعنی شتاب بهبود در دومین اقتصاد بزرگ جهان. (استیل پرایس)

۱۳) بانک سیتی گروپ معتقد است احتمال بالا بودن تنش ها در خاورمیانه می تواند پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت نفت را افزایش دهد. (این موسسه معمولا پیشبینی های درستی ندارد-هلالات)

۱۴) موسسه گلدمن ساکس پس از حملات ایران به اسرائیل نوشت “استراتژیست های کالاهای ما انتظار افزایش بیشتر قیمت نفت را ندارند. پاسخ بالقوه اسرائیل به حمله ایران بسیار نامشخص است و احتمالاً میزان این تهدید، عرضه نفت منطقه را تعیین خواهد کرد.”

۱۵) گلدمن به مشتریان خاطرنشان کرد که ثبات نسبی طلا پس از آمارهای قوی‌تر از حد انتظار CPI آمریکا نشان‌دهنده این است که بازار صعودی این فلز احتمالا ادامه خواهد یافت. (سبدگردان مانی)

۱۶) گزارش‌ها حاکی است که آمریکا واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدأ روسیه را ممنوع کرده است.

۱۷) انتظار می رود اقتصاد چین در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به دلیل رکود طولانی مدت بخش املاک و ضعیف بودن اعتماد بخش خصوصی  کاهش یابد و فشارها بر سیاست گذاران برای پرده برداری از اقدامات محرک بیشتر مالی و پولی حفظ شود.

۱۸) زونگ لیانگ، رئیس تحقیقات بانک دولتی چین گفت “من فکر می کنم رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول می تواند کمی قوی تر از حد انتظار باشد – یعنی ممکن است نزدیک به ۵ درصد باشد.”

۱۹) تولید مس شیلی طی فوریه ۲۰۲۴ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹٫۸ درصدی بود.

۲۰) وآفری افزایش سرمایه را ثبت کرد. همراه اول در خصوص شایعه خرید دیجیکالا شفاف سازی زد.

۲۱) پاسا افزایش نرخ ۳۳درصد گرفت.

۲۲) روز گذشته بازار فولادی ها در بورس کالا گرم بود.

۲۳) قیمت فروش هر کیلووات برق نیروگاه‌ها در سال گذشته حدود ۱۲۰ تومان بود و به نظر می‌رسد حدود ۲۰درصد در سال جاری افزایش نرخ داریم. (مجمع بمولد)

۲۴) زپارس نرخ ذرت بذری را از ۱۳۹هزار تومان به ۱۷۵هزار تومان افزایش داد.

۲۵) حساب صندوق تثبیت ۱۰۰۰ میلیارد شارژ شد.

موفق باشید.

ولید هلالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *