گزارش هفتگی بازار بورس :

بازار در ابتدای هفته کار خود را با افزایش عرضه در اکثر گروه ها آغاز نمود. عواملی همچون تعلل در اصلاح و ابلاغ سیاست های ارزی ، افزایش تنش های داخلی و البته رشد مناسب اکثر نمادهای مطرح در هفته گذشته از جمله دلایل افزایش عرضه در ابتدای بازار روز جاری بودند. نمادهاي معاملاتي پارس، تاپيكو، جم،چدن،شاراك ،شپديس، شتران، فارس و فخوز پس از ارائه گزارش شفاف سازی نوسان قیمت بازگشايي شدند..

در روز یکشنبه با نزدیک شدن به موعد اعلام سیاست ارزی جدید، بازار مجددا به گروه های معدنی فلزی شیمیایی و پالایشی توجه داشت و معاملات اکثر نمادهای مطرح در دقایق ابتدایی با صف خرید همراه شد. رشد بیش از ۴۰۰۰ واحدی شاخص کل و نزدیکی به سطح ۱۳۰۰۰۰ واحدی در دقایق ابتدایی بازار نیز از دیگر موارد جالب توجه بازار امروز بود.

در گروه محصولات شیمیایی معاملات نمادهای پارس، فارس، شاراک، شخارک، تاپیکو، جم، پارسان، با صف خرید پرحجم روبرو بودند.

در گروه فراورده های نفتی شاهد رشد و تشکیل صف خرید اکثر نمادها بودیم. نماد شبندر ۲۰ درصدی و متوقف شد و ونفت از معدود نمادهای متعادل گروه بود. شبریز نیز از اولین ۵۰ درصدی های بورسی شد و به منظور کنفرانس متوقف شد. شراز نیز از شفاف سازی با رشد ۱۰ درصدی و صف خرید سنگین بازگشت.

در گروه خودرویی معاملات متعادل و مثبت بود. ادامه گمانی زنی ها در رسانه ها در رابطه با احتمال بهبود روابط سیاسی در کنار جو مثبت بازار، معاملات بهتری نسبت به روز گذشته برای این گروه در پی داشت.

بازار کار خود را با تقاضای سنگین در اکثر گروه ها آغاز نمود. سیاست ارزی جدید هرچند در جزییات هنوز کاملا شفاف نیست اما قاعدتا سود آوری گروه های متاثر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در بین گروه های ارز محور فلزات اساسی با اقبال بیشتری مواجه بودند و حجم تقاضا در صف خرید در اکثر نمادهای این گروه خصوصا در ابتدای بازار قابل توجه بود. بازگشایی نماد شبندر، شبهرن، وصندوق و مبین نیز پس از ارائه شفاف سازی در رابطه با نوسان قیمتی از دیگر رویدادهای هفته جاری بود.

صف خرید در نمادهای بانکی در دو روز اخر معاملاتی این هفته قابل توجه بود. نمادهای وبملت وبصادر صف های خرید پر حجمی را تجربه کردند.

نماد فاذر پس از ۱۶ ماه بسته بودن با ۳۸% ضرر باز شد تا سهامداران این شرکن نقره داغ شوند.

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *