گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۱۲ مهر

در دو دور ابتدایی هفته بازار همانند هفته های قبل گرایشی مثبت به گروه های ارز محور آغاز به کار کرد. در این دو روز، گروه های فراورده های نفتی ، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و معدنی و بانک در کانون توجه بودند و در شنبه و یکشنبه ترتیب، ۷ هزار و ۸ هزار واحد شاخص کل را رقم زدند.

در گروه فلزات اساسی نمادهایذوب، فلوله، فاسمین، فراور، فولای، فسپا پس از شفاف سازی در رابطه با رشد اخیر بازگشایی شدند و عمدتا رشد بیش از ۸ درصدی را تجربه می نمودند. نماد فولاد پس از لغو عرضه بلوکی با افزایش تقاضا روبرو شد و فملی نیز به محدوده های مثبت وارد شد.

در گروه فراورده های نفتی امروز نیز شبندر با اقبال روبرو بود. در ادامه شپنا پس از بازگشایی صف خرید سنگین و کم عرضه ای داشت. شبندر نیز همچنان مورد توجه است و صف خرید پرحجمی را تجربه نمود. شتران پس از بازگشایی و رشد حدود ۸ درصدی به دلیل نوسان ۵۰ درصدی مجددا متوقف شد. شاوان به بالاتر از ۳۰۰۰ تومان رسیده و صف خرید داشت، شراز و شبریز نیز مثبت و متعادلند. شسپا و شپاس نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسیدند.

اما بازار در روز سه روز انتهایی هفته آن روی خود را به همه نشان داد. در روز دوشنبه فشار فروش در گروه پتروشیمی با توجه به مصوبه افزایش نرخ خوراک آغاز نمود. بسیاری از نمادها در دامنه منفی معامله می شدند و بعضا تا صف فروش هم پیش رفتند.

قرار گرفتن شاخص کل در محدوده مقاومتی افزایش عرضه را به دنبال داشته که به نظر می رسد بیشتر از جنس اصلاح باشد تا سقوط!

در روز سه شنبه و چهارشنبه هم با اصلاح قیمت دلار در روز های قبل و تشکیل صف های هیجانی برای فروش دلار، این هیجان به بازار بورس هم سرایت کرد. در روز سه شنبه شاهد ریزش ۷ هزار واحد و چهارشنبه ۳ هزار واحد شاخص کل بودیم. در دو روز پایانی بازار با اینکه تمامی نمادها در محدوده منفی معامله می شدند یا صف فروش، بازگشایی مثبت ۱۰% حسیر قابل توجه بود که به نظر می رسد به دلیل جا ماندن از رشد بازار این صف خرید را محکم نگه داشته است.

به نظر می رسد در هفته آتی شاهد کاهش فشار فروش و تحرکات مثبت در بازار باشیم

تاریخ : ۱۳۹۷/۰۷/۱۳

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *