گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۲۵ مهر

اولین روز هفته بازار با فشار فروش شدید همراه بود و اکثر نمادها در محدوده های منفی آغاز به کار کردند.

در گروه بانکی ، پتروشیمی پالایشی و فلزی ها همسو با بازار معاملات یکپارچه منفی داشتند.. صف فروش ذوب در روز شنبه قابل توجه بود.

در روزهای یکشنبه بازار متعادل شروع به کار کرد اما هنوز فشار فروش بر بازار حاکم بود

در ابتدای بازار اکثر نمادها از صف فروش کاسته شد و به سمت درصد های مثبت پیش رفتند اما از ساعت ۱۰ شاهد اختلال گسترده در هسته معاملات نمادهای بورسی بودیم و امکان سفارش گذاری یا اصلاح سفارش نبود و این اختلال تا ساعت های پایانی بازار ادامه داشت. ابتدا خبرهایی روی خبرگزاری ها آمد که معاملات یکشنبه در بعضی از سهم ها باطل شود اما این اتفاق نیفتاد و شاهد ضرب المثل “نه خانی اومده مه خانی رفته” بودیم. عرضه اولیه زپارس هم که قرار بود دوشنبه اتفاق بیوفتد به دلیل اختلالات فنی در هسته به چهارشنبه موکول شد.

علیرغم جمع شدن صف فروش نماد ذوب، مجددا شاهد تشکیل صف فروش در این نماد بودیم که حاکی از جدیت فروشندگان علیرغم افت قیمتی قابل توجه می باشد

در روز دوشنبه بازاری سراسر سبز رو شاهد بودیم به گونه ای که اکثر نمادها صف خرید بودند. عمده دلیل این بازار سبز و صف خریدها، به خاطر ریزش های اخیر بود..
در روز دوشنبه هم عرضه اولیه داوه هم صورت گرفت. ۳۵ میلیون سهم این شرکت به بازار عرضه شد و حدود ۲۰۰ هزار نفر در این عرضه شرکت کرند.

روز سه شنبه هم بازار با جو مثبت شروع به کار کرد و اکثر نمادها با صف خرید همراه بودند اما در ۱ ساعت پایانی بازار هیجان فروش بر تقاضا غلبه کرد و در بعضی از گروه ها، سهمی که تا ساعت ۱۰:۳۰ صف در آخر وقت با صف فروش مواجه شد که نشان از این دارد که ترس هنوز در سهامداران وجود دارد

در آخر وقت روز سه شنبه خبری آمد که قدیمی های بازار معنی آن را در بورس بیشتر متوج شدند. وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد که شرکت هایی از ایران جز لیست تحریم قرار گرفتند که نام بانک ملت و فولاد مبارکه به چشم میخورد. همین خبر باعث شد تا چهارشنبه و در ابتدای بازار صف فروش سنگین مواجه بودند اما با حملیت حقوقی ها صف های فروش این دو سهم جمع شد و در انتهای بازار وبملت به صف خرید ۱۰۰ میلیونی هم رسید.

نامه بانک ملت و فولاد مبارکه که در کدال منتشر شد بی تاثیر نبود. این دو شرکت اعلام کرده بودند که خیلی وقت است که تحریم هستند و این مسئله موضوع تازه ای برای آن ها نیست

درا ین هفته شاخص کل از ۱۷۵ هزار واحد به ۱۸۲ هزار واحد رسید تا کمی از هیجان فروش در بازار کاسته شود.

تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۷

#گزارش_بازار

پتروشیمی  پتروشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *