گزارش بازار دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷

شاخص کل با رشد ۲۵۹۲ واحدی در محدوده ۱۸۳۲۱۹ ایستاد. ارزش معاملات بورس به بیش از ۵۴۸ میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۱۴ میلیارد تومان رسید.نمادهای فارس ، امید ، وبملت بیشترین تاثیر مثبت و جم ،فخوز ، شفن بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به سپری شدن چند ماه از شروع اصلاحات جدید بازار سرمایه و مربوط به توقف نمادها و … اظهار داشت: با توجه به دریافت نظرات و بررسی های لازم و به دلیل لزوم بهتر شدن شرایط معاملات ، اصلاحاتی در دستور العمل نحوه انجام معاملات و توقف نمادها در حال نهایی شدن است که به زودی ابلاغ می شود.یکی از این موارد اصلاحی مربوط به توقف نماد شرکت ها به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصدی است که تعداد زیادی از فعالان مطرح و خواهان تغییراتی بودند. بر همین اساس مقرر شده توقف نماد این گروه از شرکت ها تنها برای یک ساعت باشد و شرکت ها هم الزامی به اعلام توضیح در مورد نوسان نداشته باشند. علاوه بر این نماد شرکت ها بدون “آکشن” باز خواهد شد.

در معدنی ها امروز نیز معاملات مثبتی در جریان است، کگل، کچاد، کنور، کبافق، ومعادن، کمنگنز و کروی با رشد در محدوده های مثبت داد و ستد می شوند. کبافق و کدما با صف خرید مواجهند و کدما متعادل و منفی است.

در تک نمادها رمپنا و رتکو امروز نیز معاملات مثبتی را سپری نموده اند. کیسون در روز سرتاسر مثبت ساختمانی ها با رشد نزدیک به ۲درصدی مواجه شد. واحیا در محدوده نزدیک به ۴۰۰۰ تومانی نوسان داشت. خصدرا رشد بیش از ۷ درصدی را ثبت کرد و کسرا در محدوده سفر تابلو داد و ستد می شود.

همانطور که گفتم…لسرما در حمایت ۳۱۰ تومان است و اکنون از -۲% به مرز +۲٫۵% رسید…

بانك ايران زمين روزجاری در تابلو پايه ب بازار پايه فرابورس ايران گشايش مي يابد. لازم به ذكر است محدوديت حجمي (حداكثر تعداد اوراق در هر سفارش) در نماد معاملاتي مذكور به ميزان ۵۰ هزار سهم تعيين شده است.

صادرات نیم میلیارد دلاری گچ و سیمان و خاک به کشورهای عربی

صنايع لاستيکي سهند دردوره ۱ ماهه منتهی به۹۷/۰۷/۳۰ از محل فروش محصولات خود مبلغ ۴۰,۸۷۲ میلیون ریال درآمد داشته است

خودرویها مجددا صف خرید….نوسانات طی یک هفته گذشته شدیدا افزایش یافته و سهامداران دید میان مدت داشته باشند.

تاریخ : ۱۳۹۷/۰۸/۰۷

#گزارش_بازار

ارزش معاملات بورس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *