اثر گزارش عالی شرکت بورسی با رشد ۱۰۳۹ درصدی سود در معاملات امروز

گزارش عالی یک شرکت بورسی از عملکرد نیمه اول سال و اعلام رشد ۱۰۳۹ درصدی سود منجر به خرید امروز سهام آن شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حفاری شمال که دو ماه پیش برای بار در حضور ۹ ساله اقدام به افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی کرد ( از ۲۶۰٫۵ به ۵۲۱ میلیارد تومان) و سه هفته پیش هم از افزایش ۶۷۰ درصدی سود حاصل از تسعیر دارایی و بدهی های ارزی خبر داده بود با انتشار گزارش عالی عملکرد ۶ ماه اول ، امروز با صف خرید بیش از ۱۹٫۵ میلیون سهمی روبرو شد.

براساس این گزارش، “حفاری” در حالی طی سه ماه اول با زیان ۹۲ ریالی همراه شده بود که اعلام کرد در پایان شهریور قادر به تحقق ۹۳۲ ریال سود هر سهم شده که نسبت به دوره مشابه قبل نشان از جهش هزار و ۳۹ درصدی دارد.

در این رابطه کارگزاری آبان در تحلیلی اعلام کرد حفاری شمال در سال مالی گذشته با سرمایه ۲۶۰ میلیاردتومانی به ازای هر سهم ۲۶۴ ریال سود داشت و در شش ماه نخست سال جاری هم با سرمایه جدید ۵۲۱ میلیارد تومانی به ازای هر سهم ۹۳۲ ریال سود محقق کند که سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیر ۱۰ برابری را تجربه کرده است.

در این دوره در حالیکه مبلغ درآمدهای عملیاتی با رشد ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵٫۴ هزار میلیارد ریال افزایش یافته، بهای تمام شده تنها ۶ درصد افزایش را تجربه کرده که این عامل سبب شده سود ناخالص با رشد ۵۸۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱٫۷ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

همچنین حفاری در شش ماهه نخست امسال ۵٫۲ هزار میلیارد ریال سود تسعیر ارز داشته است که این مبلغ ۸۶ درصد سود عملیاتی شرکت در این دوره است.
بورس پرس

تاریخ :۱۳۹۷/۰۸/۰۹

سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *