گزارش بازار چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷

شاخص کل با افت (۷۴۵) واحدی در محدوده ۱۷۵۷۱۳ ایستاد.ارزش معاملات در بورس به بیش از ۵۹۲ میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۸۸ میلیارد تومان رسید.نمادهای ، وبملت ، رمپنا ، وبصادر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شپنا ، کگل ، شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند

صف فروش ۶٫۵ میلیون سهمی شبندر به افزایش عرضه در پالایشی ها دامن زده است. شراز و شتران نیز تا نوسان منفی کامل عقب نشینی کردند…

کمبود انواع تایر و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها، همچنین کاهش توزیع روغن موتور در بازار توسط برخی تولیدکنندگان داخلی، سرانجام پای شورای‌عالی امنیت‌ملی را نیز به بازار لاستیک و روغن خودرو باز کرد.

صف فروش نماد شبندر تشدید عرضه در دیگر نمادهای گروه را به دنبال داشته است.

عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از افزایش قابل‌توجه صادرات محصولات فولادی خبر داد.

با گذشت بیش از دو ساعت از آغاز بازار، فشار فروش در نمادهای پالایشی، شبریز، شاوان، شتران را به آستانه پایین قیمتی رسانده و شبندر و شپنا نیز با افت بیش از ۴ درصدی روبرو هستند.

فولاد کاوه جنوب کیش امروز ۶۰۰۰ تن شمش بلوم با قیمت پایه ۲۸,۳۷۸ ریال (۱۰ درصد کمتر از قیمت پایه قبلی در تاریخ ۲۲ مهرماه) عرضه کرد که با میانگین قیمت ۳۳,۲۶۱ ریال (۱۷٫۲ درصد بالاتر از پایه و تقریبا برابر با میانگین معامله قبلی) معامله گردید.همچنین این شرکت ۴۰۰۰ تن شمش فولادی با قیمت پایه ۲۸,۳۷۸ ریال عرضه کرد که با میانگین قیمت ۲۸,۴۳۰‌ریال ( تقریبا برابر با پایه) معامله گردید.

بازار با انبوهی از صف خرید نمادهای کوچک روبرو است و رشد شاخص هم وزن در برابر افت شاخص کل، نشان از تقابل میان نمادهای بزرگ و کوچک می دهد که تا این لحظه به سود بزرگان ادامه یافته است. گروه خودرو صف دو نماد ورنا و وساپا را شاهد است.

با وجود تشکیل صف خرید برای وبصادر و وبملت و صعود قابل توجه نمادهای خودرویی تا مرز قیمت های حداکثر اما فشار فروش بر نمادهای مطرح دو صنعت پالایش و پتروشیمی سبب شده شاخص کل بیش از ۲۰۰ واحد افت کند.

#گزارش_بازار  #فولاد  #شبندر  #وبملت  #وبصادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *