گزارش هفتگی بازار بورس منتهی به ۳۰ آبان

کاهش قیمت نفت در انتهای هفته قبل باعث شد که سهامداران با رنج های منفی به کاهش شاخص کل دامن بزنند. همچنین عده از سرمایه گذاران معتقد بودند که عرضه اولیه کگهر باعث افت بیشتر شاخص شده است.

کاهش قیمت ارز در بازار آزاد از دلایل دامن زدن به این ریزش بود. فروشندگان در اکثر نمادها حقیقی ها بودند تا شائبه تامین نقدینگی برای عرضه اولیه کگهر بیشتر از پیش تایید شود

افت روز یکشنبه باعث شد که شاخص از نظر تکنیکالی به منطقه حمایتی و کف مثلث متقارن خود برسد. از روز دوشنبه روند مثبت بازار شروع شد و اکثر نمادها با رشد نسبت به روز قبل کار خود را به پایان رساندند.

روز دوشنبه شروع کم حجم و مثبت بازار شروع شد. در گروه محصولات شیمیایی نیز معاملاتی پرعرضه در جریان بود.
در گروه عرضه برق نماد بفجر و دماوند معاملات پرتقاضایی را سپری کردند. در گروه زراعت و خدمات زپارس و زگلدشت مورد توجه بودند. در معدنی ها نماد تازه وارد کگهر با صف خرید بیش از ۱۸۰ میلیونی مواجه بود و بقیه نمادها نیز متعادل و مثبت بودند.

اخبار ضد و نقیض از افزایش قیمت خودرو دست نوسانگیران در این صنعت را باز گذاشت تا بتوانند در این هفته نوسان های خوبی از سهم های گروه خودرویی بگیرند. البته با جو مثبت گروه خودرویی در روز چهارشنبه بر خلاف روند شاخص کل، به نظر می رسد این افزایش قطعی باشد.

در گروه محصولات شیمیایی معاملات پتروشیمی ها متعادل و کم حجم بود و امروز نمادهای شوینده مورد توجهند. شوینده، ساینا، شگل، پاکشو و شپارس با صف خرید همراه شدند. امروز شغدیر نیز با افزایش تقاضا به صف خرید رسیده بود.

در معدنی ها نماد تازه وارد کگهر با صف خرید بیش از ۱۸۰ میلیونی مواجه بود و بقیه نمادها نیز نوسانی بودند.

در آخر هفته خبر افزایش قطعی محصولات زامیاد شائبه افزایش قیمت خودرویی ها را بیشتر از پیش تقویت کرد

شاخص کل در این هفته با کاهش ۸۰۰۰ واحدی نسبت به هفته قبل، در ارتفاع ۱۷۵ هزار واحدی ایستاد.

تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳

#قیمت_نفت   #کگهر  #معدنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *