گزارش بازار چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷

شاخص کل با افت ۱۱۵۸ واحدی در محدوده ۱۶۶۸۵۹ ایستاد.ارزش معاملات در بورس به بیش از ۴۶۶ میلیارد تومان و در فرابورس به ۴۰۷ میلیارد تومان رسید.نمادهای ، وامید ، کگل ، رمپنا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شفن ، وبشهر ، تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند .

در معدنی ها معاملات متعادلی در جریان است و نماد تازه وارد کگهر نیز با افت محدود تا سطح ۸۱۵۰ ریالی عقب نشینی داشته است. کنور و کمنگنز با رشد بیش از ۱ درصدی مواجهند و ومعادن، کاما و کدما با افت قیمت داد و ستد می شوند.

فولاد خوزستان امروز ۷۰۰۰۰تن شمش بلوم با قیمت پایه ۳۱,۷۸۰ ریال(۲۹٫۴۹درصد بالاتر از پایه قبلی ) به ازای هر کیلو در بورس کالا عرضه کرد،که۱۰۰۰۰ تن به قیمت پایه (۱٫۸۹ درصد کمتر از میانگین معامله قبلی) معامله گردید.

علیرغم رشد بیش از ۱۳۰۰ واحدی شاخص در ساعت نخست بازار، تا این لحظه با متعادل شدن و افزایش فشار فروش پیش روی شاخص به ۱۳۴۳ واحد خلاصه شده است

در گروه فراورده های نفتی ونفت به صف خرید رسیده و شسپا و شپاس از دیگر نمادهای مورد توجه بازارند. پالایشی ها نیز متعادلند و شبندر و شتران در محدوده های منفی نزدیک به صفر تابلو داد و ستد می شوند. شپنا با حجم معاملات بیش از ۶ میلیون سهمی رشد بیش از یک درصدی را تجربه می نماید.

در گروه محصولات شیمیایی معاملات متعادل و کم حجم دنبال می شود. شکربن، شغدیر، کرماشا و شلعاب مورد توجهند. متانولی ها همچنان فشار عرضه دارند و شفن و زاگرس داد و ستدهایی منفی را دنبال می کنند و معاملات شخارک متعادل و مثبت است و این در حالیست که اوره سازها در روند اخیر داد و ستدهای پرتقاضاتری را پشت سرگذاشته اند.

در گروه محصولات دارویی نیز تحرکات مثبتی در جریان است. داوه، والبر، دکوثر، برکت، دامین، پخش، دسبحا، دکیمی، ذلقما، دیران و دفارا مورد توجهند.

صف مادیرا تا این لحظه پابرجاست. باقی ماند ۵۰ میلیون سهم تقاضا روی ۵۱۳ تومان تا انتهای بازار می تواند ضمانتی برای شروع مثبت روز شنبه در محدوده ۵۳۸ تومان (استانه بالا) باشد

خدمات فني فولاد يزد در دوره ۶ ماهه منتهی به ۹۷/۰۶/۳۱(حسابرسی شده) به ازای هر سهم ۱۴۷ ریال سود محقق کرده است که نسبت به گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده ۱۳٪ رشد داشته که عمدتا بخاطرافزایش سایر درآمدهای غیرعملیاتی در گزارش حسابرسی شده میباشد.

تاریخ :۱۳۹۷/۰۹/۱۴

#گزارش_بازار  #شاخص_کل #فولاد #محصولات_شیمیایی   شاخص کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *