افزایش سرمایه جذاب از سود انباشته و رشد سود سال جاری و سال آینده و تقسیم بالای سود مجمع و پی بر ای پایین این موارد سبب می شود تا فولاد همچنان در قیمت های فعلی بتواند جذابیت بالای خود برای سرمایه گذاری را حفظ کند. که این جذابیت و چشم انداز مثبت در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت نیز منعکس شده است.

بدین ترتیب فولاد مبارکه قصد افزایش سرمایه از ۷۵۰۰ به ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۵۰۰ میلیارد تومان را از سود انباشته دارد.

شرکت طبق جدول بالا مصارف و محل استفاده افزایش سرمایه را اعلام کرده که همانطور که مشخص است تمامی این افزایش سرمایه صرف طرح های توسعه ای و محل هایی می شود که باعث افزایش درآمد زایی در شرکت خواهد شد.

در حالیکه بازار در سود سال آینده فولاد مبارکه تردید دارد این شرکت برای سال جاری پیش بینی سود ۹۶۳۸ میلیاردی و برای سال ۹۸ پیش بینی سود ۱۰۵۰۲ میلیاردی دارد. که نشان می دهد شرکت به سال آینده عملکرد خود خوشبین و انتظار ادامه روند صعودی سودآوری را دارد.

به عبارتی فولاد مبارکه سه پتانسیل اصلی دارد:
افزایش سرمایه جذاب از سود انباشته
رشد سود سال جاری و سال آینده
تقسیم بالای سود مجمع و پی برای پایین فعلی
این موارد سبب می شود، تا فولاد همچنان در قیمت های فعلی بتواند جذابیت بالای خود برای سرمایه گذاری را حفظ که این جذابیت و چشم انداز مثبت در گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت نیز منعکس شده است.

بورس ۲۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *