گزارش بازار

فضای سیاسی بازار

امروز شنبه بازار کار خود را با تحولات خاص سیاسی و اقتصادی آغاز کرد سیلی که بازار چند روزقبل از ظریف خورده بود هنوز جای دردش خوب نشده و کمی میسوزد ! درست است که به ما میگویند بزرگ می شوی یادت میرود ولی درد و سوز فعلی را چه کنیم ! هنوز جای این سیلی خشک نشده فضای بازار روی پالرمو و برخی ابهامات دیگر میچرخد و باردیگر بازار را لنگ درهوا نگه داشته که میخواهد چه کند که البته تکلیف تا حدودی روشن شد و به آن طرف سال افتاد.

۲ اتفاق در انتظار بازار

بازار به شدت به خبرهای بنیادی نیاز دارد و قرار باشد با همین فرمان پیش برود و بی رمق رفتار کند ۲ اتفاق در انتظار بازار خواهد بود . اتفاق اول این است که دوباره برخی پول ها به سمت سهم های کوچک و بازی نوسان و پروژه کردن پیش می رود و سر بزرگان بازار بی کلاه می ماند تازه بی کلاه بماند خوب است. اتفاق دوم از بی کلاه ماندن کمی بدتر است.

در این رویداد ما شاهد این خواهیم بود که برخی از عزیزان حقوقی و حقیقی برای پول جور کردن شروع به فروش سهم هایی میکنند که بازار خوب معامله می شود. و در واقع بزرگان بازار قربانی این تامین نقدینگی می شوند. این بدان معناست که اگر بازار طی روزهای اتی تحولی از خود بروز ندهد و رویداد خوبی را تجربه نکند خیلی زود فاز بازی جوری خواهد شد. که به روزهای بهمن نزدیک شویم و حال و هوای نیمه بهاری که به وجود امده به این شکل کمی تحت تاثیر قرار گیرد.

این به عنوان یک هشدار اول هفته ای مطرح می شود چرا مطرح می شود؟! به این دلیل که در در ان ۱۲، ۱۳ روزی که احتمالا ۱۰ روز آن زیر فشار فروش ممکن است باشیم باید فکری به حال بازار شود تا با تزریق پول کمی وضعیت بهتر و قوی تر باشد وگرنه بازار دوباره دچار سکته ای خفیف میشود. نکته بسیار مهم هم این است که با این گزارش بورس کالا و جهانی و گمرک گزارشات اسفند هم خوب است ولی گزارش های اسفند در ۵ روز کاری ۱۶ روز اول فروردین منتشر می شود که اثرات قوی در فضای بازار نخواهد داشت یعنی عملا بازار تا اخر فروردین برگ برنده ای از نظر گزارشی در اختیار ندارد!

سرانجام

و اما یک نکته برای این روزهای بازار بازهم میچرخیم ومیچرخیم به دلار میرسیم ! طی چند روز گذشته چند اظهار نظر را داشتیم یکی این که به کالای اساسی ۴۲۰۰ ندهیم دوم این بود نرخ نیما دستوری نیست و میتواند بیشتر شود و سوم این که بانک ها نیز کم کم به نرخ جدید رو می اورند … این سه ایتم نشان میدهد نرخ دلار میتواند بازهم در بازار نقش محوری و شوک دهنده را ایفا کند. مگر می شود نرخ دلار توسط خود صرافی ۱۳۷۰۰ باشد و نرخ محاسبات ۴۲۰۰ یا ۷۸۰۰ به نظر اتفاق مهم این است که این تغییر نگرش به وجود آمده که این نرخ فساد انگیز است و باید سریعتر تغییر نماید.

وقتی در یک شرایط بی خبری قرار داری به نظر این اتفاقات میتواند برگ برنده بازار برای حرکت بعدی باشد. در مورد بازار با این نرخها و این اتفاقات میتوان فقط امیدوار بود که یک تغییر اساسی را در شرایط اقتصادی و نرخ دلار دید تا بخش های مهمی از بازار به حرکت درامده و فضا کمی تغییر کند.

بتا سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *