آتش بار فروشنده ها!

عجب روز تلخی بود فکرش را نمیکردیم فشار فروش برخی از حقیقی و حقوقی های بازار این طور وضعیت را منفی کنند برخی البته افت بازار را به دلار نسبت میدادند ولی به نظر منطقی نیست بیشتر شاهد بودیم که فروشنده ها در نبود خریداران قوی که زیر سهم ها باشند رنج می کشیدند و همین باعث فضای منفی در بازار شد.

دوباره جریان بی پولی سراغ بازار آمده و از بد حادثه این بار کمی این جریان برای فروش عجله دارد به نظر تا ۲۲ یا حداقل ۲۵ اسفند وضعیت همین است و ما باید ۶ روز کاری سخت دیگر را تحمل کنیم.

این بازار مشکلش این است که اگر خریداری هم برای بازار وجود داشته باشد با این وضعیت فشار فروش احتیاط میکند و همین صبر و احتیاط دردسر ساز او این فضا را رقم میزند . واقعا بازار در این چند روز در محاصره شدید و سنگین فروشنده ها و زیر اتش بار آنهاست !

عزیزان و مدیران در این چند روز اخیر پولی که به بازار ندادند همین که زخم نزدند جای شکرش باقی است ولی بهتر است حداقل هر طور شده برای حفظ شاخص و نماد اقتصاد هم شده کمی بازار را با تزریق حمایت کنند این فشار فروش باعث می شود ضربات بدی به سهامداران وارد شود هر چند واقعا و انصافا قیمت ها جذاب هستند. قیمت ها به نقاط جالبی رسیدند که جریان سود اوری خوبی را میتوانند ایجاد کنند. این یعنی انگیزه خوبی برای خرید سهم در بازار هست ولی جریان پولی قوی وجود ندارد.

یک نکته دیگر را هم با هم مرور کنیم تا کی حقوقی ما باید فقط و فقط به بازار سرمایه برای تامین پول نگاه کند این همه ملک و املاک را در طول سال در دوران خوب بازار مسکن نمی تواند بفروشد ؟حتمان باید اخر سال فقط سهام بفروشد ! به نظر اینجا هم بازار سرمایه مظلوم واقع شده و باید در موج منفی فقط خود را نجات دهد …

در نهایت

امروز مقدمه خاصی نداریم واقعا چه میتوان گفت با این شرایط جز این که باید به بازار کمک کرد … ولی این چند روز نکته ای ذهن ما را درگیر خود کرده بود در چند روز گذشته یک سری سلسله اتفاقاتی رخ داد که کمی ذهن ما را نگران کرده است .

ابتدا ۴ کشور اروپایی در یک نامه خواستار موارد جدیدی شده بودند بارها این نامه تایید و تکذیب شد. ولی بلافصاله این طرف سخنان ۸ ماه پیش رهبری پخش شد که معطل اروپا نباشید !

بعد هم در اینستاگرام و تویتر تصاویری از همین موضوع در همین رابطه گذاشته شد . بعد ظریف کمی تند و تیز صحبت کردو حالا هم خبر رسیده عراقچی به وین رفته و نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و ۱+۴ (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) روز چهارشنبه در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

سرعت این تحولات کمی زیاد بود ولی هنوز انقدر نگران نیستیم ولی ممکن است هر اتفاقی رخ دهد به نظر بیشتر جنبه امتیاز گیری دارد ولی بازی هر لحظه می تواند تغییر کند .

بتا سهم

#گزارش_بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *