نیمه اسفند هم رفت !

امروز چهارشنبه در ۱۵ اسفند ، ماه اخر سال را در حالی به نیمه رساندیم که وضعیت امروز با هزار حرکت و فشار و تهدید کمی مثبت شده بود . شنیده میشد که از دیروز دوباره توصیه ها و تهدید هایی شده است که برادر مال خودت است باشه ! ولی یواش تر حداقل  ! و هزار حرف دیگر به هر حال هم این توصیه ها و هم نیمچه حمایت هایی از برخی سهم ها باعث شد تا بازار امروز وضعیت بهتری را داشته باشد .

ببینید در مورد بازار حرف زیاد است و البته  امروز نشان داد واقعا  طرف عرضه هم میداند  چه در گرانبهایی را دارد ولی چه کند که مجبور است  این  سایه اجبار هر چه  جلوتر برود از سر بازار بیشتر برداشته می شود و حتی در ۴ روز کاری هفته اخر به نظر بازار دیگر انقدری که  برخی فکر میکنند عرضه ندارد. البته  امیدواریم این  طور باشد و این فضا را داشته  باشیم…

الزام پیش بینی فروش

یک درد دل دوباره ! از زمانی که  اطلاعیه پیش بینی سود حذف شد بارها و بارها در همین جا  نوشتیم  کار اشتباهی است ولی عزیزان در سازمان اصلا گوششان به این حرف ها بدهکار نبود و حالا  اطلاعیه های شفاف سازی خود  بلای جان  بازار شده است سال ۹۷  که تمام شد از پیش بینی سود  خبری نیست بازهم  ما  یک گام  عقب تر رفتیم و یک پیشنهاد جدید  برای عزیزان  داریم حداقل سعی کنید  شرکت ها را مجاب کرده در ابتدا و یا توضیح  گزارش ماهانه خود  عدد پیش بینی فروش سال ۹۸  را قید کنند.

مثلا  پیش بینی این شرکت ها از فروش در سال ۹۸  چگونه است  باور کنید یکی از دلایلی که پول های سرگردان  جذب بازار نمی شود همین عدم  شفافیت است  ببنید یک  زمانی نه خیلی تلگرام  فراگیر بود و نه این همه تحلیل گر در بازار وجود داشت  شرکت ها پیش بینی سود هوایی می زدند و خلاصه کسی هم  به انها ایراد نمیگرفت امروز فضای مجازی همچون چشمانی تیز بین  عملکرد  شرکت ها را بارها و بارها  پایش میکند .

پیشنهاد

اجازه  بدهید  شرکت ها  انتشار اطلاعات صحیح  را داشته باشند.  پایش آن  را  به بازار بسپارید به ازادی رسانه ها و کار کرد انها اطمینان  داشته باشید به نظر این  اتفاقی است که باعث می شود کسی ضرر نکند .

بازارهای رقیب با  نرخ  سود  نهایت  ۲۰% یک پاس روی تور خوب در این  فضای تورمی به  بورس داده است حیف است این توپ را گل نکنیم واقعا پیش بینی سود اگر باشد مثلا  فرض کنید  همین  غدیر اگر اعلام کند  ۵۲۰  ریال  برای سال جاری سود دارد یا پارسان ۹۶۰  ریال سود دارد ، یا شپنا  مثلا ۳۵۰۰ ریال  سود دارد یا فملی ۹۰۰ ریال و فولاد  ۱۲۰۰  ریال !

به نظر شما این  فشار فروش در بازار تحمیل می شود. شک نکنید حقوقی ها هم در بازار فعال تر می شود قابلیت مقایسه  بین بازار پول  و سرمایه  با سود دهی ها  قوی تر خواهد بود میدانیم حرف ما ره به جایی نمی بردو عزیزان کار خود را میکنند ولی به نظرم  این  روش را تست  کردند و از دید حقیر جواب نداده است ما که موش آزمایشگاهی عزیزان  شده ایم  یک بار هم به این  روش تست کنید …

بتا سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *