نرخ خوراک پتروشیمی ها

فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: از ابتدای مهرماه مصوب شده بود نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس میانگین نرخ خرید و نرخ فروش سامانه نیما تعیین شود. اما از آنجا که شرکت های پتروشیمی در چارچوب همکاری با دولت، چند ماهی اقدام به عرضه ارز خود با نرخی کمتر از نرخ سامانه نیما کرده بودند، مقرر شده وزارت نفت به همان میزان نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی را هم کاهش دهد.

بنابراین نرخ خوراک پتروشیمی ها در ۴ ماه گذشته، تعدیل شده و کاهش خواهد داشت. تاثیر این موضوع بر سودآوری شرکت های پتروشیمی که خوراک گازی دارند، با اهمیت خواهد بود.

کریمایی اظهارکرد: نرخ خوراک ۴ ماه گذشته شرکت‌های پتروشیمی که خوراک مایع دارند، باید اصلاح شده و کاهش یابد چرا‌که شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، به اشتباه، در تعیین قیمت محصولات پالایشی نرخی بالاتر از نرخ سامانه نیما لحاظ کرده بود و با استعلامی که انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی از بانک مرکزی به عمل آورد، نرخ های واقعی به شرکت پالایش و پخش اعلام شده و امیدواریم اصلاح و تعدیل نرخ ها هر چه زودتر صورت گیرد.

وی تاکید کرد: با این شرایط نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی (هم خوراک گازی ها و هم خوراک مایع ها) نسبت به وضعیت چند ماه گذشته، به نفع پتروشیمی ها اصلاح خواهد شد.
کریمایی در خاتمه ضمن اشاره به یک اتفاق مثبت برای تولیدکنندگان اوره اظهار داشت: اتفاقات مثبتی در خصوص نرخ اوره در حال وقوع است که خبر خوشایندی برای تولیدکنندگان اوره خواهد بود. در حال پیگیری موضوع هستیم و اصلاح نرخ اوره از اول مهرماه ۹۷ را شامل خواهد شد.

بورس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *