معرفی

شرکت سهامی داروسازی رازک در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی (۱۹۶۴ میلادی) با نام شرکت سهامی لابراتوارهای فایزر تحت مالکیت شرکت فایزر آمریکا فعالیت خود را آغاز نمود. پس از انقلاب اسلامی، سهام این شرکت به سازمان صنایع ملی ایران انتقال یافت و نام آن به شرکت لابراتوارهای رازک تغییر یافت و در حال حاضر شرکت رازک بصورت سهامی عام ادامه فعالیت می دهد و سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می گردد.

محصولات

رازک با بهره گیری از نیروهای متخصص در خصوص تولید انواع داروهای انسانی و داروهای دامپزشکی یکی از پیشگامان صنعت داروسازی در ایران بشمار میرود. داروهای انسانی رازک در اشکال مختلف دارویی شامل قرص، کپسول، شربت، پمادهای جلدی و ژل های موضعی، در گروه های مختلف درمانی شامل آنتی بیوتیک ها، داروهای قلبی عروقی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، داروهای ضد حساسیت، ویتامینهای خون ساز، پائین آورنده قند خون، داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی و ضد ناتوانی جنسی تولید و عرضه میگردد.

در بخش داروهای دامپزشکی اشکال مختلف دارویی شامل پودرهای محلول در آب، محلول های خوراکی، ویالهای تزریقی و انواع مکمل های غذایی و درمانی مخصوص دام و طیور در گروههای مختلف درمانی شامل آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها (همراه با مواد معدنی، الکترولیتها و اسیدهای آمینه) ضد انگل های خونی و گوارشی، پروبیوتیک، ضد التهاب غیر استروئیدی و ضد کوکسیدیوز تولید و عرضه میگردد.

واحد آزمایشگاه کنترل کیفی رازک به عنوان چشم همیشه بیدار این واحد تولیدی ضمن کنترل کیفی کلیه مواد اولیه، نیمه ساخته و ساخته شده از مرحله ورود تا خروج محصول نهایی از شرکت به همراه سایر بخشهای این واحد تولیدی الزام به رعایت مقررات GMP را همواره در دستور کار خود قرار می دهند.

تحلیل فروش

درازک

دارو سازی رازک، در بهمن با فروش ۲۶۱ میلیارد ریالی مواجه شده است. چند ماهی از میانگین کمتر است سهم در گزارش دی را ۲۶۳ میلیارد ریال فروش زده است. سهم در حالی در سال ۹۶ میانگین ۲۰۰ میلیارد ریال فروش داشته که در فروردین ۱۵۶ میلیارد ریال فروش داشته در اردیبهشت این عدد ۲۳۴ میلیارد ریال بوده و در خرداد با فروش ۱۹۳ میلیارد ریالی، در تیر ۳۰۶ میلیارد ریال و در مرداد۳۱۳ میلیارد ریال درآمد داشته است.

درآمد شهریور به ۳۴۸ میلیارد ریال رسیده در مهر این عدد ۳۴۹ میلیارد ریال بوده و در آبان ۳۳۶ میلیارد ریال و در آذر نیز ۳۳۵ میلیارد ریال فروش زده و به جمع فروش۱۱ ماهه ۳۰۹۵ میلیارد ریال شده است این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۵۰۳ میلیارد ریال بوده و پیشرفت خوبی را داشته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *