گزارش بازار دوشنبه

امروز دوشنبه یکی از رویایی‌ترین روزهای اخیر بازار بود. که با مثبت دو روز گذشته یک پیام روشن و شفاف را ارسال کرد که می توان در بهار ۹۸ به این بازار دلگرم بود. در مورد بازار ذکر این نکته لازم است که دیروزو امروز به خوبی ورود جریان پول چه حقیقی و چه حقوقی در آن مشهود بود. البته امروز بازار یک رویداد خاص را داشت درست بعد از رونق و در اوج هیجان حقوقی ها شروع به عرضه سهم کردند.

بی تعارف عرض میکنیم به نظر این بار بورس باید کمی نظارت را بیشتر کند اگر قرار بر این است این حقوقی با این عرضه پول از بازار خارج کنند باید تذکر داده شود چطور ما نباید حساس باشیم امروز یک کارمند بانک اگر بخواهی پول در این روزها از بانک خارج کنی ولو ۵۰ میلیون مقاومت میکند چطور متولیان ما نسبت به این حجم بیخیال میشوند! در مقطعی که بازار می خواهد بعد از یک مدت طولانی کمی جان بگیرد. این نوع عرضه ها برای خروج پول به نظر بی معناست و بی تعارف موجب توقف روند میشود.

اما اگر این موج عرضه به منظور شناسایی سود و حفظ نقدینگی وگردش باشد به نظر اتفاق بدی هم نیست به طوری که این عرضه کننده ها در قیمت هایی شاید کمی کمتر دوباره خریدار باشند اتفاقا رویداد خوبی است چرا که معمولا درابتدا و انتهای روند های صعودی بازار پر حجم می شود می توان پر حجم شدن بازار را در این ابتدا گام خوب و مثبتی دانست.

ارزش معاملات امروز

همین امروز در خبرها داشتیم که امروز ارزش معاملات خرد با رشد %۱۴۰ نسبت به میانگین ماهانه خود رو به رو شد که یک رشد چشمگیر را به ثبت رساند و کل ارزش معاملات خرد در بازار بورس و فرابوس به ۷۳۰ میلیارد تومان رسید. این یک نشانه بسیار خاص و خوب است و بازتاکید میکنم در حالی بازار در این شرایط است که انتظار این بود کمی بازار پر عرضه شود که همان مقطع نیز عرض شد هر چه جلوتر برویم فشار فروش و نقد کردنکمتر می شود …

چشم انداز ۱۱ روز کاری پیش رو

اما در مورد بازار و چشم انداز این ۱۱ روز کاری را بگوییم منظور از ۱۱ روز کاری ۶ روز قبل از سال ۹۸ و ۵ روز بعد از آن است. ببنید فضای بازار نشان میدهد خیلی برای روزهای قبل از سال نگرانی نداریم خوشبختانه بازار زودتر از انچه فکر میکردیم پشت عرضه هارا به خاک مالید. و این یعنی در ۶ روز پیش رو بازار خوب است.

البته همین جا این را عرض کنیم به نظر بازار بعد از این عرضه‌های امروز کمی محافظه‌کارانه حرکت میکند و کمی شاید صبوری پیشه کند و سرعت رشد را کم کند. ولی در نهایت نتیجه مثبت است. این یعنی برای روزهای بعد اگر کمی سرعت رشد بازار کم شد سریع برخی نگویند روند تمام شدو این حرف ها این طبیعت بازار این چند وقت است که بعد از ۲ روز مثبت یک روز یا دو روز استراحت دارد به نظر این اتفاق برای دو روز پیش رو رخ میدهد و دوباره هفته بعد هفته آخر روزهای خوبی داریم.

و اما در سال ۹۸ بازار در یک ماه نیمه تعطیل نمیتواند خیلی بی منطق باشد فشار صعود و خرید و رشد بیشتر است و با خود عطر شکوفه داری را زمزمه میکند ! در سال ۹۸ اگر بازارهای جهانی منفی نشوند ، به نظر فضای بازار با توجه به گزارشات خوب اسفند و بورس کالا و گمرک میتواند شوک خوبی برای بازار باشد . ولی بازهم تاکید میکینم جذابیت فعلی بازار همان جذابیت قیمتی است در مقابل سود اوری شرکت ها و رشد دلار هنوز بازار جای کار خوبی را برای رشد دارد.

شاخص بازار

یک نکته دیگر در مورد بازار و شاخص … بسیاری بر این عقیده اند که گارد شاخص جایی است که نشان میدهد وضعیت خوب است و فضا خوب و احتمال رشد بیشتر به نظر این نکته را که چارتیست ها روی گروه ها و بازار مثبت شده اند باید به فال نیک گرفت این اتفاقات می تواند موج خوش بینی بازار را تقویت نماید .فعلا البته شاید همین شاخص هم کمی درجا بزند ولی به نظر گاردی که گرفته گارد صعود است.

بتا سهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *