استراحت بین راهی !

امروز سه شنبه تا حدودی انتظار این بود که بازار به این شکل بی رمق دنبال شود در مورد بازار هم اتفاقا دیروز در همین گزارش بازار بود که عرض شد به نظر بازار بعد از این عرضه های دیروز کمی محافظه کارانه حرکت میکند و کمی شاید صبوری پیشه کند و سرعت رشد را کم کند ولی در نهایت نتیجه مثبت است این یعنی برای روزهای بعد اگر کمی سرعت رشد بازار کم شد سریع برخی نگویند روند تمام شدو این حرف ها این طبیعت بازار این چند وقت است که بعد از ۲ روز مثبت یک روز یا دو روز استراحت دارد.

به نظر این اتفاق برای دو روز پیش رو رخ میدهد و دوباره هفته بعد هفته آخر روزهای خوبی داریم درست همین اتفاق هم افتاد و امروز بازار بی رمق تر دنبال می شد به نظر فردا نیز به همین شکل باشد تا مولفه قویتری از جریان نقدینگی یا خبرهای مثبت به کمک بازار بیاید. بازار در این ۱۰ روز تا پایان دوره تعطیلات از این فراز و فرود ها زیاد دارد و به نظر بعد از آن است که ایتم های مختلفی به او وارد می شود به نظر بازی بازار در هفته بعد کمی بهتر می شود و البته برخی هم همه چیز را به آن طرف سال موکول میکنند ولی اگر حتی بازار در همین حد باقی بماند و منفی نشود با رسیدن گزارش های ماهانه. وضعیت بهتری را خواهد داشت.

این روزها صحبت کردن در مورد موضوعات خاص کمی سخت است ولی یک نکته به ذهن میرسد که می تواند مهم باشد ببنید وقتی کودکی با خوردن یک شکلات خوشحال می شود گاهی لازم است برای این که او را وادار به کاری کنی برای او پاداش شکلات را تعریف کنی درست یا غلط تاکید میکنیم. درست یا غلط بازار به بحث افزایش سرمایه واکنش مثبت نشان داده و شبیه رفتار ان کودک شکلات محور شده است.

شاید ۲ سال بعد به جای شکلات همبرگر محور و ۱۰ سال بعد سیگار محور شود ولی به هر حال امروز از این شکلات استقبال میکند بد نیست که به سلیقه او توجه شود. شاید سازمان بورس در سال جدید بهتر است برای تمدید این موضوع افزایش سرمایه ها چه انباشته و چه تجدید ارزیابی ، گزارش توجیهی کاملی برای عزیزان و مدیران تهیه کند تا تصمیم سازی درستی صورت گیرد. به نظر فاز افزایش سرمایه می تواند محرک خوبی در این بازار بی خبری رقم بزند.

نکته آخر

نکته آخر هم هفته بعد است که هفته پر خبری است چه در برگزاری مجمع چه بلوک بازی و چه احتمال توقف برخی نمادها که به نظر هفته پرخبری را خواهیم داشت البته قریب به ۹۰% معاملات بلوک انجام نمی شود و برای فرار بانک ها از جریمه هاست ولی به هر حال اوضاع خاص پیش می رود و هفته شلوغی است.

به هر حال امروز هر طوری بود بازار مثبت شد و یک اتفاق خاص بازار امروز این بود که شاخص نیزاز مرز ۱۶۸ هزار گذشت و در این مرز دست و پا میزند بازار بارها به این نقاط رسیده و برگشت زده امیدواریم این بار هر طور شده بتواند از این محدوده عبور کند. امتحات سختی را دارد بسیاری معتقدند او این روزها پیروز شود خیلی زود ۱۸۲ و ۱۸۵ هزار را لمس میکند ! به امید لمس ۱۸۵! در مدتی کوتاه ! …

بتا سهم

#گزارش_بازار

جریان نقدینگی / جریان نقدینگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *