بیانات مدیرعامل شرکت بیمه معلم 

محمد ابراهيم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم در این نشست گفت: شرکت بیمه معلم اولین شرکت بیمه در صنعت بیمه است. در سال ۱۳۷۴ به نام صادرات سرمایه گذاری تاسیس شد و در سال ۱۳۸۴ با تغییر نام به بیمه معلم تبدیل شد.

در سال های ابتدایی در رشته های بیمه‌های اعتباری فعالیت می کرد. از سال ۸۴ به صورت جنرال در تمامی رشته های بیمه ای فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون شرکت ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه دارد. در بحث عملکرد هم اکنون رتبه مناسبی را در صنعت بیمه داریم و جزو ۹ شرکت نخست صنعت بیمه هستیم. به لحاظ مشتری مداری نیز در رتبه سوم قرار داریم. نهایت تلاش ما این بوده که رضایت مشتریان را داشته باشیم.

در این راستا تیز گام های خوبی برداشته ایم. ورود به بازار سرمایه از اهداف اصلی شرکت بود که هیات مدیره این مهم را در جلسات خود بررسی کرده و در اولین فرصت قرار شد که به بازار سرمایه ایران ورود پیدا کنیم و خوشبختانه این هدف محقق شده است.

بیانات رییس هیات مدیره 

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رییس هیات مدیره شرکت بیمه معلم گفت: بیمه معلم ظرف ها سال گذشته حجمش بسیار خوبی داشته است. پرتفوی شرکت روند صعودی داشته و از ۲۵۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده ایم. شرکتی که زمانی زیان ده بوده هم اکنون سود ده است. در راستای شفافیت نیز عملکرد بسیار خوبی داشته ایم. در خصوص بدهکاران شرکت خوشبختانه توانستیم مطالبات را به حداقل برسانیم.

از لحاظ حقوقی درگیر پرونده های بزرگی بودیم که در رای دادگاه در تمامی این پرونده ها موفق بوده و برای به نفع ما صادر شده است. در صنعت بیمه کشور به صورت فعال عمل می کنیم و قطعا در روزهای آینده نیز فعال تر خواهیم بود. به طوری که با اطمینان می توانم بگویم چنانچه مهم این شرکت را بخرید برایتان سود آوری مناسبی خواهد داشت.

بیانات معاون مالی شرکت 

آرش بیگلریان معاون مالی شرکت بیمه معلم در ادامه این نشست بیان کرد: در خصوص سود شرکت ها تا هم اکنون موفق شده ایم که هر آنچه را که در بودجه پیش بینی کرده بودیم به آن دست یابیم. در خصوص بحث افزایش سرمایه نیز گزارشات لازم تهیه شده و به بازرسی ارائه شده است قرار است سرمایه شرکت از مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان طی دو مرحله به ۳۰۰ میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات افزایش پیدا کند.

وی افزود: در بحث برنامه ریزی در خصوص پرتفوی شرکت ۲ پروژه مهم طی سال گذشته داشتیم در سال ۹۷ در مناقصه پروژه مخابرات برنده شده ایم. پیش بینی ما برای سال آینده این است که همچنان در مناقصات حضور یافته و برنده باشیم. در خصوص بحث مطالبات ما سه کمیته داریم کمیته ریسک، کمیته حسابرسی و کمیته قوانین و مقررات در کنار آنها کمیته های فرعی داریم که به عنوان وصول مطالبات فعالیت میکنند.

میزان بدهی شرکت

میزان بدهی‌های شرکت در ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶، ۵۵۰ میلیارد تومان بوده با توجه به فروش ها ۲۱۰ میلیارد تومان این مبلغ به دليل خدماتی بوده که به فرهنگیان و کارکنان کشتیرانی ارائه کرده ایم. همچنین پرونده معوقی نداشته ایم چند پرونده در سال ۹۷ داشته ایم که در تمامی آن دادگاه ها موفق بوده ایم.

برنامه های شرکت

وی در خصوص برنامه های آینده شرکت بیمه معلم در خصوص سرمایه گذاری در سایر خطوط حمل و نقلی گفت: هم اکنون باربری حمل و نقل کشور با بیمه معلم است. امسال نیز با شرکت ملی نفت کش قرارداد بسته ایم. در ترازنامه مالی رشد ۳۳ درصدی داشته ایم نسبت به سال گذشته.

اولین بیمه ای که در خارج کشور حضور دارد بیمه معلم است. در بغداد و عراق حضور داریم شعبه عراق ما یک شعبه بسیار ارز آور و سود آور است. ۲ تا سه میلیون دلار برای ما ارز آوری داشته است.

سودآوری شرکت

در ادامه حیدری کرد زنگنه بیان کرد: سودآوری شرکت از یک روند صعودی برخوردار بوده به طوری که در سال گذشته ۹۰ درصد تقسیم سود داشته ایم. در خصوص پرتفوی خسارتی هر ساله میزان دیه افزایش پیدا می کند. بنابراین تمامی شرکت های بیمه ای تلاش می کنند قبل از پایان سال تسویه کنند در بودجه ای که در این خصوص در نظر گرفته بودیم خوشبختانه کمتر از آن بودجه پیش‌بینی شده خسارت پرداخت کرده ایم.

تحریم ها و شرکت بیمه معلم

وی در خصوص تحریم ها گفت: در تحریم های اولیه ما دادگاهی در لوگزامبرگ داشته و وکیل بلژیکی داشتیم در آن دادگان حضور داشته و البته رای به نفع ما صادر شد و از لیست تحریم ها خارج شدیم. اما در دوره دوم تحریم ها همچنان تحریم بوده اما مشکل به خصوصی متوجه با نیست.

بیانات مدیر روابط عمومی فرابورس

مبينا بنی اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس هم اعلام کرد: عرضه اولیه روز شنبه ۲۵ اسفند ماه خواهد بود.  این شرکت ۲/۵ درصد از کل ارزش بازار بورس را در اختیار دارد. روز شنبه پنج درصد از سهام این شرکت عرضه خواهد شد و دامنه قیمت را از ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ ریال در نظر گرفته ایم.

بورس ۲۴

از این پس اخبار این سهام را در گزارش بازار جست و جو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *