معرفی

عملیات اجرایی ساخت واحدهای مختلف کارخانه ذوب از سال ۱۳۴۶ آغاز و با ایجاد کارگاه های کک سازی، اگلومراسیون و کوره بلند شماره ۱ در نیمه اول دی ماه ۱۳۵۰ ،  بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد و تولید محصولات فولادی  نیز با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد در دی ماه ۱۳۵۱ با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال شروع شد. متعاقب آن در سال ۱۳۵۱ کارهای ساختمانی و اجرایی طرح توسعه برای رسیدن به ظرفیت ۹۰۰/۰۰۰ /۱ تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره ۲ و توسعه بخش های مختلف آگلومراسیون،  کک سازی، فولاد سازی، نورد و …. شروع گردید. و عملیات ساختمانی کمپلکس چدن در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسید.

به دلیل اشکالات موجود در طراحی ماشین های ریخته گری مداوم روسی،  فولادسازی به عنوان گلوگاه و محدود کننده تولید بود که درهمین رابطه از سال ۱۳۶۷ نصب دو ایستگاه ریخته گری مدرن از کشور ایتالیا شروع و در سال ۱۳۶۹ بهره برداری کامل از کمپلکس فولاد تا مرز ظرفیت اسمی انجام پذیرفت.  اگرچه در دوران جنگ تحمیلی در ذوب آهن نیز همچون دیگر صنایع روند رسیدن به اهداف طرح توسعه  در حد مطلوب نبود ولی پس از اتمام جنگ این کارخانه با به کارگیری امکانات خود توانست به مرز تولید ۰۰۰/۰۰۰ /۲ تن یعنی بیش از ظرفیت نصب شده تجهیزات خود برسد.

در ادامه به دنبال مطالعات انجام شده، اجرای بازسازی جامع و همه جانبه در دستور کار کارخانه قرار گرفت و با تکیه به توانمندی های موجود در نیروهای متخصص سعی شد ضمن استفاده از ظرفیت بازسازی با کمترین هزینه و اتلاف وقت اقدام به افزایش ظرفیت تولید واحدها نموده،  تنوع محصولات را اضافه کرده و همچنین کیفیت آنها را بهبود بخشید.

 

تحلیل شرکت

ذوب در اسفندیک گزارش خوب در فروش را زده و ۱۰۹۰۶ میلیارد ریال فروش اسفند سهم بوده است . نرخ تیر اهن ۳۵,۵۹۷,۰۳۷ ، نرخ میلگرد ۳۴,۲۲۲,۷۵۷ ریال است . گزارش ۲ ماه اخیر عالی بوده است. بهمن با فروش ۸۱۷۱ میلیارد ریالی مواجه بود و فروش بسیار خوبی داشته است تیر آهن با نرخ ۳۴,۰۶۸,۵۸۶ و میلگرد ۳۲,۵۱۱,۸۲۳ ریال است.

دی هم مثل ماه های قبل بود ۵۷۴۲ میلیارد ریال فروش زده است تیر آهن با نرخ ۳۶,۶۶۱,۴۴۸ و میلگرد ۳۵,۶۵۲,۸۴۷ ریال است . آذر مثل ابان نیست و در اذر ۵۹۲۲ میلیارد ریال فروش داده است . در آبان ماه با فروش ۸۰۳۹ میلیارد ریالی مواجه بود مهر شرکت و به طور کلی ماه های قبل اکثرا زیر ۶۰۰۰ میلیارد ریال بود جمعا در۱۲ ماهه ۷۲۰۰۳ میلیارد ریال فروش زده است. این عدد در مدت مشابه ۴۴۶۷۰ میلیارد ریال بوده است .از نظر فروش بهترین ماه اسفند بوده است.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *