معکوس شیرین !

امروز دوشنبه بازار روز شیرینی را داشت حالا چرا شیرین ! بازار دیروز روند خاصی را داشت و امروز بسیاری ناامید بودند که ای داد نکند بازی تمام شده !! بسیاری میگفتند حداقل برای ۱۰ روز کاری بازار درگیر می شود و فضای بازار فضای منفی خواهد بود. البته همینطور هم شد منتهی فقط ۱۰ دقیقه !! یا حتی نیم ساعت اول بازار شرایط خیلی خوب نبود ولی بعد انقدر قوی زیبا و شیک برگشت و خرید های خود را انجام داد که بسیاری در بازار انگشت به دهان مانده بودند.

گزارش بازار دیروز

گزارش بازار دیروز را به یاد دارید دیروز در همین بخش نوشتیم:وقتی که بازار مثبت میشد با اولین موج عرضه همه ترسیده و فرار کرده و بازار هم به هم میریخت و فردای روز عرضه عاشورایی جدید برای بازار به پا بود. ولی طی روزهای نیمه دوم اسفند و روزهای تعطیل و حتی این روزها می بنیم بازار وقتی منفی می شود خریداران با دل و جرات قوی تری دل به دریا می زنند و اتفاقا در این مدت خریداران روزهای منفی و اصلاح برندگان بازار بودند !این یک تغییر رفتار شگرفت و مهم برای بازار است.

این دو رفتار را در کنار تحولات مختلف باید بررسی کرد نمی گوییم قطعا بازار دوباره با قدرت برمیگردد ولی به هر حال روزهای فعلی روزهای بهتری برای بازار است و انتظار پایان روند صعودی که ایجاد شده را نداریم ممکن است این دریای خروشان کمی ارام بگیرد ولی فرود گرم امروز فراز گرم دیگری را رقم میزند.

بازار و نرخ ارز

واقعا فکر نمیکردیم همین امروز بازار با این واکنش مواجه شود فکر میکردیم اوضاع بهتر می شود ولی با این سرعت امروز انقدر قوی و قشنگ بازار حجم گرفت و برگشت که بسیاری به اتفاقات بازار ایمان پیدا کرده و معتقدند جریان نقدینگی قوی سراغ این بازار آمده ول کن قضیه نیست. در این وادی البته دو رویداد دیگر را نیز موثر می بینیم اول از همه رشد نرم و آهسته دوباره دلار است که به نظر قیمت های زیر ۱۳ هزار تومان را تقریبا غیر ممکن و رویا کرده است و به نظر بازار ها نیز کم کم باید به این نرخ ها عادت کنند. اما از این نرخ مهم تر اتفاقاتی است که حول محور دلار میگذرد.

امروز در خبرها داشتیم دولت یک گام عقب نشسته و به گوشت دلار ۴۲۰۰ نمی دهد در سوی دیگر بازار متشکل ارزی میخواهد راه بیافتد این را مهم تر میدانیم به نظر هر چه دولت پافشاری روی نرخ گذاری ها را کمتر کند چراغ سبز های بیشتری به بازار روشن می شود دیرو یا زود درآمد تسعیر ارز شرکت ها به بالای ۱۲ و ۱۳ هزار تومان میرسد به نظر در آن مقطع اوضاع تغییر خواهد کرد . این موضوع یکی از درایورهای قوی برای بازار به شمارمی رود که می تواند سرنوشت بسیاری از نمادها را تغییر دهد.

دو موضوع مهم امروز

امروز دو موضوع دیگر را نیز داریم اولی عقب افتادگی! ذهنی نیست نگران نشوید بیشتر بحث این است که در بازار برخی گروه ها را اگر کنار قیمت های مهر و آبان بگذارید می بیند تا حدودی گپ کاهشی را پر کردند و برخی دیگر هنوز ۲۰ تا۳۰% عقب هستند به جد معتقدیم که این دوران فعلی دوران جبران این عقب افتادگی است و این صنایع و شرکت ها نظیر پالایشی پتروشیمی و برخی تک نماد ها از اوج خود هنوز عقب تر هستند و از این قافله نیز جا ماندند به نظر بازار تشنه حرکت روی آنها خواهد بود که مثلا اثرات آن رادر پالایشی ها دیدیم برخی میگویند دلیل بنیادی ندارند ولی به نظر دلیل را نیز جور میکنند !

دومی رنج های نموداری است که به آن اشاره داریم … ببنید وقتی بازار از منفی به مثبت می آید یک سیگنال بسیار خاص و مثبت به چارتیست ها صادر میکند و حکایت از یک جریان پولی قوی در بازار است به نظر این رویداد برای روزهای آتی برای چارتیست ها یک رویداد خوب و خاص به شمار می رود و البته قدرت جریان نقدینگی را نشان میدهد منتهی این میان یک فاصله زمانی داریم که فردا در مورد این مقطع و اتفاقات خاص آن صحبت خواهیم کرد .

ولی همین را در ذهن داشته باشید که اثر گزارش ها را دسته کم نگیرید امروز شیران به خوبی اثبات کرد بازار در عین داشتن ریسک های متفاوت هنوز سنتی میزند و به جریان سوداوری اهمیت فوق العاده ای میدهد که درست تر و عقلانی تر است.

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *