فرود آرام

عجب بازاری بود واقعا بازار خوب و جالبی را داشتیم و البته برعکس دیروز بود دیروز از منفی به مثبت ها رسید و امروز قابل پیش بینی بود که خوب آغاز کند و رفته رفته به خصوص در ۱ ساعت آخر بزن بزن های عرضه زیاد شود. دو نکته در مورد رفتار بازار امروز مهم بود اول این که خب بازار باردیگر به نقاطی رسیده که از آن به عنوان مقاومت یاد میکنند و اتفاقا مقاومت بزرگی هم هست و شدت عرضه طبیعی است که بالا برود چند روز گذشته بازدهی های خوبی هم رقم خورده و به نظر این نوع عرضه و شناسایی سود منطقی است.

برخی هم دلایل سیاسی را کنار این موضوع میگذارند و می گویند این دلایل یکی دو روزی بازار را اذیت میکند. به هر حال دیروز نوشتن فلسفه رقص کردی برای همین بود که امروز به این نتیجه برسیم این دایره بازار گاهی ریتمش کند می شود و گاهی تند ولی هنوز زیبا به نظر میرسد و همگن و متوازن حرکت میکند. اتفاقا این مقدمه بحث دوم است …

بحث دوم

بحث دوم ما این است که بازار یک تفاوت هایی را با قبل داشته و دوموضوع در آن مشهود تر است اولین موضوع جریان پول است یعنی در بازار به وضوح در اسفند به بعد مشخص است که جریان نقدینگی قوی تری در بازار حضور دارد شاید نتیجه گیری از امروز زود باشد ولی بحث منتفی شدن سود روزشمار تاثیرات بسزایی را در این موضوع داشته است ولی به طور کلی این موضوع قطعی شده و به نظر ملموس است که جریان پولی جدید در دل بازار به وجود آمده و هنوز هم در صنایع مختلف در حال سرک کشیدن است و از آن خارج نشده است.

اما موضوع دوم بسیار خاص و جالب است ببنید بازار روزهای دی و بهمن را به خاطر دارید وقتی که بازار مثبت میشد با اولین موج عرضه همه ترسیده و فرار کرده و بازار هم به هم میریخت و فردای روز عرضه عاشورایی جدید برای بازار به پا بود ولی طی روزهای نیمه دوم اسفند و روزهای تعطیل و حتی این روزها می بنیم بازار وقتی منفی میشود خریداران با دل و جرات قوی تری دل به دریا می زنند و اتفاقا در این مدت خریداران روزهای منفی و اصلاح برندگان بازار بودند!

این یک تغییر رفتار شگرفت و مهم برای بازار است این دو رفتار را در کنار تحولات مختلف باید بررسی کرد نمی گوییم قطعا بازار دوباره با قدرت برمیگردد ولی به هر حال روزهای فعلی روزهای بهتری برای بازار است و انتظار پایان روند صعودی که ایجاد شده را نداریم ممکن است این دریای خروشان کمی ارام بگیرد ولی فرود گرم امروز فراز گرم دیگری را رقم میزند …

بتا سهم

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *