فولاد مبارکه اصفهان در سال مالی ۹۷موفق به ثبت رقم ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش شد. این رقم در سال قبل از آن حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

این شرکت در گزارش نه ماهه سال ۹۷ مبلغ ۹۳۳ ریال سود محقق کرده است این در شرایطی است که فولاد مبارکه در نه ماهه سال قبل از آن مبلغ ۴۹۱ ریال سود محقق کرده بود و این درحالی است که در ۱۲ ماهه سال مالی ۹۶ مبلغ ۸۰۳ ریال سود را به ازای هر سهم محقق کرد.

با توجه به این شرایط، انتظار می رود مبارکه در سال جاری بیش از ۱۰۰ تومان سود را محقق کند. همچنین تحلیل ها و انتظارات تحلیل گران بر اساس شرایط موجود، نشان می دهد که مبارکه در سال جاری توان محقق کردن ۱۵۰۰ریال سود نقدی به ازای هر سهم، با فروشی به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان را دارد.

به طور طبیعی فولاد مبارکه این قابلیت را دارد تا از محل سرمایه گذاری هایی که دارد سود قابل قبولی حاصل کند.

فروش بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومانی محقق شد

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان درباره آخرین وضعیت تولید و فروش این شرکت و برنامه فروش سال جاری «فولاد» به بورس ۲۴ گفت: همانطور که در کدال نیز گزارشات عملکرد شرکت موجود است ، فولاد مبارکه در سال مالی ۹۷ موفق به ثبت فروش ۶ میلیون و ۷۴۲هزار تن کالا شد که ۳۷ درصد از این میزان فروش داخلی و ۱۳ درصد به صادرات تعلق داشت. همچنین ارزش فروش شرکت رقمی بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و برنامه مبارکه برای سال ۹۸، فروش ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول است.

تارگت بیش از ۷ میلیونی برای امسال

وی گفت: در سال گذشته در ارزش فروش از بودجه بالاتر بودیم و اما از نظر مقدار فروش با توجه به این که در کشور مازاد تولید اسلب وجود دارد و حدود سه برابر مصرف، امکان تولید اسلب داریم، امکان تولید اسلب و فروش آن وجود ندارد و ظرفیت ها بدون استفاده مانده است. اما در بخش محصولات نهایی با ۱۰۰ درصد ظرفیت کار کردیم و انتظار داریم در سال جاری برنامه ۷ میلیون تنی خود را محقق کنیم.

داستان هزینه های اضافی عرضه ها

وی در پاسخ به این سوال که فولاد مبارکه نامه ای مبنی بر پیوست هزینه های اضافه به بورس کالا ارسال کرده است ، نیز توضیح داد: این پیوست عمدتا مربوط به محصولات جدید با ضخامت های جدید و کیفیت های ویژه است که از سال جاری هم عملیاتی خواهد شد این هزینه ای است که به عنوان پریمیوم بابت سفارشاتی است که مشتری درخواست می دهد.

ما بیش از ۴ هزار نوع کالا تولید می کنیم و هر یک از این کالاها مشمول هزینه می شود و این هزینه ای است که علاوه بر قیمت کشف شده پایه در بورس کالا بر اساس روشی که اعلام کردیم اخذ می شود و منطبق بر روش های معمول شرکت های تولید کننده فولاد در جهان و استانداردهای جهانی است. در سال های گذشته هر سه ماه یکبار تغییرات پریمیوم اعمال می شد و اخیرا به صورت سالانه این هزینه را اعلام می کنیم.

بورس ۲۴

تحلیل بازار و شرکت های بورس اوراق بهادار را در گزارش بازار بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *